Wordt er gekort op je ww-uitkering als je verlofuren uitbetaald hebt gekregen in een periode dat je werkloos was?

Het UWV vraagt van mij om een inkomstenformulier in te vullen. Toen ik werkloos raakte, heb ik mijn werkgever nog wel gevraagd om een aantal verlofuren erbij mee uit te betalen. Dit kreeg ik dan ook een week later, echter was ik op dat moment al werkloos. Binnen 6 weken krijg ik ook mijn vakantiegeld nog uitbetaald van mijn werkgever. Het UWV wist mij te vertellen dat er niet gekort wordt op vakantiegeld. Maar geld dit ook voor verlofuren, op het moment je al werkloos was?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, verlofuren heb je opgebouwd in de periode dat je werkte. Deze worden niet gekort op je w.w. Het is inkomsten over een periode dat je niet werkloos was.
jc54