Wat is goedkoper: US dollars in Nederland kopen of in de VS pinnen ?

Dus Euro’s omwisselen voor dollars. Ik hoor dat je beter in het buitenland met je Nederlandse bankpas dollars kunt pinnen en dat zou goedkoper zijn dan ze hier bij de bank te bestellen. Weet iemand of dat zo is ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Het zelden (tot nooit) gunstig om in Nederland te wisselen. Het wisselkantoor moet immers ook ergens zijn geld aan verdienen (door een minder gunstige koers en/of commissie te rekenen).
In de VS kan bijna overal met creditcard betalen. Ook de kleinste bedragen (zoals wij pinnen). De eerste uitgaven kan je dus hiermee afdekken.
De goedkoopste manier om aan cash dollars te komen is om in bijv. Walmart met je bankpas te pinnen (debit card, dus geen creditcard) en hierbij een cashback te vragen. Je mag bij Walmark max. $100 "bijpinnen"; kan je op de betaalterminal aangeven. Op deze betaling wordt geen commissie of toeslag geheven en de wisselkoers is scherp.
Geld halen uit een automaat (ATM) kost vaak $2 toeslag.
Utrecht
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is vrijwel altijd voordelig om pas op de plaats van bestemming geld te wisselen.