Wat moet je allemaal regelen als je zelf ontslag hebt genomen, waar heb je recht op? (belasting, toeslagen ect.) (getrouwd met kinderen)

Voorlopig geen ander werk, ook niet op zoek. (maar ook geen ww hoor!)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je geen recht hebt op een ww uitkering zou je in aanmerking kunnen komen voor een bijstandsuitkering.
Het eventueel bijstandsuitkering in aanmerking komen voor deze uitkering is afhankelijk van het inkomen van je partner.

Op de volgende site kan je veel informatie vinden over een bijstandsuitkering:

http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/967

Om uit te rekenen of je in aanmerking komt voor eventuele toeslagen kan ik je de site van de belastingdienst adviseren:

http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/hoeveel.html

Kom je niet in aanmerking voor een uitkering dan zou je nog een beroep kunnen doen op de algemene heffingskorting.

Kijk voor alle informatie hierover op:

http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=608
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zelf ontslag genomen, niet op zoek naar werk (ga er dan van uit dat je een partner hebt die werkt= inkomen heeft.
dat geeft geen recht op toeslagen volgens mij. Die zijn echt voor mensen die op of rond het minimum zitten
anneliez
14 jaar geleden
anneliez
14 jaar geleden
geen idee, misschien is het niet leuk genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg je van mij een plus, want het lijkt mij echt wel waar.
Het klinkt alsof je helemaal opgelucht bent dat je van die baan af bent, en daarom je onvoldoende hebt geinformeerd over de financiele gevolgen.

Hierboven staan al wijze, en terechte dingen over inkomen en eventueel heffingskorting.

Wat je vooral niet moet vergeten, dat je nu ook een pensioenbreuk kan oplopen. Bel je pensioenfonds en vraag of ze je pensioenopbouw tijdelijk kunnen stopzetten, dan wel of je pensioenopbouw particulier kunt voortzetten (als je het geld ervoor hebt).

Als de eerste opluchting over het vertrek uit je baan voorbij is, en je weer op de grond staat, (wie weet al heel snel), ga dan een test doen om uit te zoeken wat je het allerbeste kunt, of als je dat al weet. probeer eens zelfstandige zonder personeel te worden.
Informeer bij de Kamer van Koophandel
Zorg er wel voor dat je geen zinloze investeringen doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dan ineens een minst-verdienende partner. Je hebt dan nog steeds recht op heffingskorting. Als je samen met je man een 'voorlopige aanslag' aanvraagt bij de belastingdienst, krijg je het bedrag voor 2010 in maandelijkse termijnen uitbetaald in plaats van pas volgend jaar.