hoe kan ik als effectenhandelaar op wallstreet werken?

welke studies(in usa)
hoe het krijgen van werkvisum enz

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Dat is niet echt een baantje waar je zo op kunt solliciteren. Je zult eerst voor een (grote) bank moeten werken - als belegger - en dan hopen dat je zo goed bent, dat je uiteindelijk op Wall Street terecht kunt komen. (Of als zelfstandig belegger zien het zo ver te schoppen natuurlijk, maar dat is best een dure hobby die een grote investering vergt, of je moet goed investeerders kunnen vinden). Op dit moment schijnt er wel weer wat behoefte aan goeie jongens (meiden) te zijn. De lonen zijn dan ook wel iets gedaald vergeleken met de gouden jaren.

Naast een opleiding in het bankwezen zou je een cursus /cursussen beleggen kunnen volgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Visum is een kwestie van aanvragen als je eenmaal zo ver bent dat je daar je gokjes kunt gaan wagen. Uiteraard kun je je ook pas ter plekke gaan oriënteren op opleidingen, of na een Nederlandse basisopleiding in zaken of financiën. In deze link een stap-voor-stap beschrijving :

1. Earn a degree in business or finance
2. Get experience and a sponsorship
3. Pass the series 7 and the series 63
4. Network, apply & get hired.

http://www.learnhowtobecome.org/stock-broker/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt