Hoe betaalt iemand een dure auto of woning?

bedragen van 100.000 of hoger. Krijg je dan gewoon een factuur die je overmaakt via internetbankieren of moet je daarvoor naar een bankfiliaal. Of kan je pinlimiet eenmalig naar die hoogte gezet worden?

8 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Je kunt natuurlijk gewoon met een faktuur betalen, dus via de bank. Maar het is ook niet ongebruikelijk om een dergelijk groot bedrag in contanten op te nemen bij de bank, waarvoor je inderdaad bij een fysieke bank langs zult moeten.
Je pinlimiet verhogen zou eventueel wellicht een wat ingewikkelder mogelijkheid zijn, maar ik betwijfel of je bij een doorsnee betaalrekening zo hoog kunt gaan. Hoge bedragen komen overigens vaak van een spaarrekening waar niks valt te pinnen.

Het bedrag dat je noemt is overigens wel extreem hoog. Maar bij bedragen vanaf een euro of vijfhonderd is de door mij beschreven procedure niet ongebruikelijk. Bedragen van een ton en hoger zijn toch wel heel erg vaak leningen /hypotheken, of zwart geld (waarvan ik helemaal niet wil weten hoe ze dat precies witwassen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Contant opnemen voor een ton dat doe je niet.
ronron1212
8 jaar geleden
Er zijn ook mensen genoeg die meer hebben namelijk vele miljoenen. Niet zwart dus maar gewoon een bankrekening.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je saldo het aankan kan je limiet wel op een miljoen gezet worden .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
American Express is geen creditkaart maar een BETAALkaart, zelfs op de groene zit geen limiet...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Contante betalingen mogen tegenwoordig alleen maar tot een bedrag van €3000, en daarboven 10% van de totale prijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Min is niet van mij trouwens...
ronron1212
8 jaar geleden
@Johan0 kun je even uitleggen waarom wat dat is namelijk niet waar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212 Sorry, ik had dit eens gelezen, maar dit geldt blijkbaar alleen in België.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt toch eerst het geld van je spaarrekening over maken naar je betaalrekening en dan een hoog bedrag pinnen als je dat voor een dag mogelijk maakt. Met contant geld over straat gaan vind ik pas onverstandig en dat vind ik al met 50 euro.
stel je koopt een andere auto en je wilt die van eigen geld betalen.
je maakt van je spaarrekening geld over naar je lopende rekening.
je verhoogd eenmalig je pin limiet, ik weet niet welk maximum, maar € 30.000,- is geen probleem, en ik denk een ton ook niet.
Op het moment dat je bij de garage bent kun je het bedrag tot de ingestelde limiet gewoon pinnen.

Er is 1 voorwaarde, je moet van te voren niet eerst ergens anders gaan pinnen, dan werkt het bij onze bank ( Rabo ) niet meer, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

In het geval je een huis zou kopen en je betaalt deel van eigen geld, dan maakt je dit enkele dagen of kan ook vlak voor de afspraak. maar dit maak je over naar de derdenrekening van de notaris. die verrekend het dan met de verkoper van het huis

Toegevoegd na 2 minuten:
in het verleden toen pinnen tot een hoog maximum niet mogelijk was heb ik meerdere auto's contant betaald, dus eerst bij bank langs Fl 30.000,- of € 20.000,- ophalen, betalen, kon de dealer het daarna weer terugbrengen.

pinnen is beste mogelijkheid tegenwoordig