Mag een bank ongevraagd extra werk belasten?

Ik heb een geschil gehad met een leverancier dat leidde tot incasso. Zij wilde beslag leggen op mijn helft van een koophuis. De bank heeft gebeld en gemak nav hiervan. Ik belde met de deurwaarder en het is nu opgelost, het was een misverstand. Nu brengt de bank 80 euro in rekening voor het werk dat ze er aan gehad hebben. Mag dat zomaar?

Toegevoegd na 10 minuten:
Gebeld en gemak moet zijn gebeld en gemaild.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Ik neem aan dat bedoelde leverancier degene is geweest die beslag wilde laten leggen op je huis. In dat geval, als alles op een misverstand rust, zal de aanvrager voor de kosten moeten opdraaien.
jc54
8 jaar geleden
Je hebt de bank gevraagd om te bellen en mailen neem ik aan en dat is een opdracht.
Je hebt zoals meestal niet gevraagd wat het ging kosten en als het niet volslagen absurd is kan de bank in rekening brengen wat ze willen.
Je kunt een klacht indienen bij de bank dat in gebreke zijn gebleven omdat ze je niet gewaarschuwd hebben voor de kosten en dat je de factuur daarom onredelijk vindt.
Als ze niet terugkomen kun je kijken wat er gebeurt als je het verhaal op het internet zet bv facebook. De meeste banken hebben een team dat het in de gaten houdt op negatieve publiciteit. Succes