KPN/Digitenne: kreeg bericht over prijsverhoging van €12,50 naar €14,00 ... relatief heel veel, mag dat zomaar?

Zijn er percentages verbonden aan prijsverhogingen?
Zo'n 6 à 7 jaar geleden betaalde ik €7,00 per maand... dat is binnenkort dus het dubbele oftewel 100% verhoogd en nee we hadden toen ook al de euro, dus dat ligt niet aan de gulden.

Waar kun je heen met klachten over extreme verhogingen?
en
Waar moet je heen als Digitenne de goedkoopste is, relatief ook want minder zender aanbod natuurlijk, welke zender biedt nog mogelijkheden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja, die prijsverhoging mag. je kunt immers altijd overstappen. de alternatieven zijn idd duurder. voorbeeld, bij Ziggo kost het basispakket ( met 30 zenders) 18,70 euro. Toegevoegd na 19 minuten: wat uitgebreider: vaak is in de algemene voorwaarden opgenomen dat er prijsverhogingen mogen worden doorgevoerd. bij particuliere consumenten is er de regel dat algemene voorwaarden niet onredelijk bezwarend mogen zijn. Als een verhoging volgens u wel onredelijk is, kan je hier tegen in bezwaar gaan. In de praktijk verhogen dienstverleners de prijs slechts 1 keer per jaar niet met meer dan een inflatiecorrectie of met maximaal X procent – en eigenlijk altijd met “de consument mag opzeggen als hij het er niet mee eens is”. Dit om discussie te voorkomen. In uw geval kunt u natuurlijk sowieso overstappen omdat u al een langlopend contract heeft.

Bronnen:
http://blog.iusmentis.com/2013/06/04/mag-i...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100