KPN/Digitenne: kreeg bericht over prijsverhoging van €12,50 naar €14,00 ... relatief heel veel, mag dat zomaar?

Zijn er percentages verbonden aan prijsverhogingen?
Zo'n 6 à 7 jaar geleden betaalde ik €7,00 per maand... dat is binnenkort dus het dubbele oftewel 100% verhoogd en nee we hadden toen ook al de euro, dus dat ligt niet aan de gulden.

Waar kun je heen met klachten over extreme verhogingen?
en
Waar moet je heen als Digitenne de goedkoopste is, relatief ook want minder zender aanbod natuurlijk, welke zender biedt nog mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja alles wordt duurder. Als je dat niet wil betalen moet je opzeggen.

Het beste antwoord

ja, die prijsverhoging mag. je kunt immers altijd overstappen.

de alternatieven zijn idd duurder. voorbeeld, bij Ziggo kost het basispakket ( met 30 zenders) 18,70 euro.

Toegevoegd na 19 minuten:
wat uitgebreider: vaak is in de algemene voorwaarden opgenomen dat er prijsverhogingen mogen worden doorgevoerd. bij particuliere consumenten is er de regel dat algemene voorwaarden niet onredelijk bezwarend mogen zijn. Als een verhoging volgens u wel onredelijk is, kan je hier tegen in bezwaar gaan.

In de praktijk verhogen dienstverleners de prijs slechts 1 keer per jaar niet met meer dan een inflatiecorrectie of met maximaal X procent – en eigenlijk altijd met “de consument mag opzeggen als hij het er niet mee eens is”. Dit om discussie te voorkomen.

In uw geval kunt u natuurlijk sowieso overstappen omdat u al een langlopend contract heeft.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar dat een Prijs verdubbelt in zo relatief korte tijd, is normaal? elk jaar met 1 of 3 euro's omhoog, is wel een beetje asociaal toch voor mensen met een kleine beurs? Vandaar @AphaLimaSienna, in mijn toevoeging:Waar moet je heen als Digitenne de goedkoopste is, relatief ook want minder zender aanbod natuurlijk, welke zender biedt nog mogelijkheden? Kijk voor mijn Digitenne-tijd/abonnement had ik UPC. Toen ik mijn contract opzegde, heb ik letterlijk gezegd: nooit een probleem, altijd goede ontvangst gehad en toch opzeggen... dat was dus om financiële redenen. € 60 p/kw of €7 p/mnd dat scheelde nogal! 30% ging ik betalen... Maar waar kan je nu nog heen? is daar een antwoord op of zoals je zegt overstappen!... op duur wat dus niet kan, heb ik niet veel aan als antwoord :-)) ergo is geen antwoord!
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
Ik denk niet dat er goedkopere alternatieven zijn. Als het goedkoopste product in prijs stijgt, is het idd niet aantrekkelijk om over te stappen. het woord overstappen in mijn uitleg moet je echter ruimer zien. de wetgever bedoelt daar mee, dat je het abonnement kan beeindigen. Wat je nog kan proberen is om met een paar buren een abonnement bij bijv Ziggo of UPC te delen. Je kan dan de kosten splitten. Als je een beetje creatief nadenkt, dan wordt de mogelijkheid om zo'n abonnement te delen wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben bang dat delen niets wordt, zou me er niet goed bij voelen en zeker niet bij deze mensen... Bedankt voor je antwoord, het mag en ik kan geen kant uit, behalve opzeggen...dat is het eigenlijk of zou je met een schotelantenne moeten werken? Is dat nog een mogelijkheid?