free lotto mobilepromo stuurt mij een bericht dat ik een geld prijs heb gewonnen moet nu naam en cell opgeven is dit verstandig ?

nep of echt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik heb het opgezocht op google. Het blijkt een nep iets te zijn fake lottery winner. niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles waar je ongevraagd info krijgt over je hebt een prijs gewonnen, of je hebt een prijs gewonnen maar je moet geevens geven of je oom in nigeria is overleden enke moet geld overmaken om de erfenis te ontvangen is nep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk jezelf?? Niks gedaan en toch een prijs! Zo werk het natuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het opgeven van je naam, telefoonnummer en dergelijke krijg je nog meer post thuisgestuurd dat je nog meer prijzen kan winnen. Dit is om jou te stimuleren lid te worden, loten te kopen om tenslotte niets te winnen alleen maar hun eigen jackpot rijker maken. Feitelijk gezien bezorgd dit je portemonee alleen maar anorexia. Niet verstandig dus.

Doe verstandig en deponeer dit soort post meteen in je prullenbak als je financieel net rond kunt komen met al die bezuinigingen. Als je het je financieel wel kunt veroorloven kan je dat geld beter aan goede doelen besteden of gewoon in de sloot gooien, of op de spaarrekening, vang je er nog rente mee ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit persoonlijke gegevens naar site`s toe sturen die je niet kent.
ook niet als ze het over de mail vragen dat je wat hebt gewonnen. als je het doet kost het je geld als ze je gegevens hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gouden regel op het internet: "If it sounds too good to be true, it probably isn't"...

Een prijs winnen zonder ooit ergens aan meegedaan hebben is "too good to be true".

Goede kans dat dit zo een fijne mailservice is, waarna je gespamd wordt met allerlei berichten á € 1,50 p.o.b.

Niet doen dus (en niet alleen hier, maar in het algemeen).