Kun je je ziekmelden voor een afspraak bij het ziekenhuis of met een arts?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat heet gewoon afzeggen

Antwoorden (3)

Bij een ziekenhuis moet je de afspraak meestal uiterlijk 24 uur van te voren afzeggen. De reden voor dat afzeggen kan dan ziekte zijn, maar dat hoeft er niet bij te worden vermeld. Doe je het korter van te voren, dan kunnen zij geen andere patiënt meer voor jou in de plaats laten komen, en daarom moet je dan de kosten van de afspraak toch betalen.
Amadea
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Een "no show" kost doorgaans een paar tientjes.
Maar wat betaal je als je 's morgens ziek wakker wordt op de dag dat je een operatie moet ondergaan?
Lijkt me een dure annulering...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij dat je niet geopereerd kunt worden als je ziek bent...
SimonV
9 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat als je wel (ziek) verschijnt en de arts bepaalt dat je niet geopereerd kunt worden, je niets betaalt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze kosten in rekening brengen omdat ze geen andere patiënt meer kunnen laten komen, kunnen die kosten nooit hoger worden dan je eigen risico lijkt me.
En meestal na een afspraak in het ziekenhuis is je eigen risico er wel doorheen.
Dus dan heeft het indienen van extra kosten toch geen nut?
SimonV
9 jaar geleden
"No show" of te laat afzeggen wordt niet door de ziektekostenverzekeraar vergoed.
SimonV
9 jaar geleden
Ik denk overigens dat VS de vraag bedoelt zoals Crea deze beantwoord heeft...
Amadea
9 jaar geleden
Dan is het spijtig dat vraagsteller geen werkgever heeft vermeld. De vraag kan nu lastig als zodanig worden geïnterpreteerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoorde werk voorbij komen, waarschijnlijk de categorie, daarom gaf ik dit antwoord.
Ik begreep jullie antwoorden in eerste instantie niet, maar als ik werk wegdenk, dan snap ik de verwarring, al is het nog de vraag wie het bij het rechte eind heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde de vraag niet werk gerelateerd. Ik hoef ook niet naar het ziekenhuis, maar vroeg me toevallig af hoe dat zou zitten
Ha, je kunt je afspraak afzeggen of verzetten. Maar idd kunnen de kosten worden berekend. Zeg er wel bij dat he afmeld ivm ziekte, vaak wordt de afspraak dan gewoon verzet zonder bijkomende kosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
En uiteraard zo vroeg mogelijk afzeggen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan, maar is niet de bedoeling, de meeste werkgevers geven hier wel bijzonder verlof voor, het kost je dan geen verlofuren. Kijk eens na in je contract of daar iets over in staat, of overleg anders met je werkgever hoe dit opgelost wordt.