Hoe werkt Paypal ?

Heb iets te koop en de koper wil zo betalen hoe werkt dit in de praktijk wie heeft hier ervaring mee ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De koper geeft een betaalopdracht aan PayPal ten gunste van jouw email adres/ PayPal stort het bedrag op jouw PayPal account. Voorwaarde is dat je zelf ook een PayPal account hebt uiteraard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb dit zelf dus niet en er zijn dus kosten aan verbonden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afhankelijk van het verkoopvolume berekent PayPal verkopers tussen de 1,5% en 3,4% transactiekosten over het totale verkoopbedrag, plus €0,35 EUR per transactie voor het ontvangen van betalingen.
Kopers betalen gratis. Als koper er op staat middels PayPal te betalen zou je de kosten dus bij hem neer kunnen leggen, mits jij een alternatief aanbiedt dat niets kost (gewoon overmaken per bank) Zelf een PayPal account aanmaken is eenvoudig en gratis. Het gebruik ervan geeft ook een stukje vertrouwen naar kopers omdat PayPal als een veilige betalingsvorm wordt beschouwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja veilig zal het zijn maar ik moet als verkoper dus betalen dus liever via bank.
Dank voor de reacties
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank inmiddels betaald gewoon via bank .

Andere antwoorden (1)

Met Paypal maak je een koppeling tussen je bankrekening/creditcard. Iemand die iets van je wilt kopen maakt dat over naar Paypal waarna het naar believen in een depot blijft totdat beide partijen de koop zijn overeengekomen(is het gekochte artikel ontvangen? en heeft de koper betaalt?) Daarna wordt het bedrag met aftrek van de transactiekosten overgemaakt naar je rekening. In plaats van een directe koppeling kun je ook kiezen om kleine bedragen handmatig overzetten van je bankrekening naar je 'Paypal wallet' Het principe is snel / veilig / makkelijk...