Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Effect ontslagvergoeding op nieuwe salaris?

Heeft de ontslagvergoeding van 46.000 welke ik in mei 2015 ontvang effect op mijn nieuwe maandsalaris van bruto 3100 per maand welke ik ontvang per 1 juni? Oftewel, ga ik netto minder ontangen tov het salaris van 3100 dat ik in 2014 ontving?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
550
Antoni
9 jaar geleden
Je gaat aan de slag bij een (totaal) nieuwe werkgever en denkt nu dat je salaris daar wordt aangepast omdat je van je vorige werkgever een ontslagvergoeding hebt ontvangen? Dat zou wel heel vreemd zijn! Een nieuwe werkgever heeft toch niets te maken met hoeveel vermogen of spaargeld jij hebt en hoe je dat hebt verkregen? Daarbij geldt toch ook dat je salaris is gebaseerd op algemeen geldende normen voor het salaris voor die functie en verder op jouw opleiding, jouw kennis, jouw vaardigheden en jouw (verwachte) prestaties en (door jou te bereiken) resultaten in je nieuwe betrekkking?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je ontslag vergoeding heeft niets te maken met je nieuwe baan en nieuwe inkomen. Wel is het zo dat een ontslag vergoeding bruto is dus je oude werkgever zal hiervan de helft aan de belastingdienst afdragen. Voor je nieuwe werkgever gaat gewoon een normale belasting inhouding niet meer en niet minder dan normaal.
(Lees meer...)
ronron1212
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding