WW uitkering voor 21 uur. Moet ik 36 uur accepteren?

Onze situatie: Getrouwd, kind van 4 maanden, papa (ik) heeft ww gebaseerd op 21 uur, mijn vrouw werkt in de avonddiensten van zn 18 uur per week. Haar werk vangt aan om 16 uur .

Kan het UWV mij verplichten een baan te accepteren waarin meer uren gemaakt moeten worden dan de 21 uur waar de ww op gebaseerd is?

m.a.w. mag ik een fulltime baan weigeren?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het eerste jaar mag je een niet passende baan weigeren, na een jaar mag dat niet meer zonder dat dit gevolgen heeft voor je uitkering, het ligt er dus aan hoelang je al WW ontvangt. Dit kan een vermindering op je uitkering, of het stoppen van je uitkering tot gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel, ik heb echter gezocht op de definitie van 'passend werk'
en kom daar alleen in tegen dat passend betekend dat het past in je opleidingsniveau en werkervaringen en dus niet in je gezinssituatie. Dus ik denk dat die vlieger voor mij niet op gaat. Of heeft u/jullie daar een andere kijk op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als jullie kinderen jonger zijn dan 5 jaar, loont het de moeite hier contact over op te nemen met het UWV. Ooit was hier een regeling voor, ik weet niet of dat nog zo is.