Wat in te vullen bij betalingskenmerk?

Ik moet geld overmaken naar h&m, en zou daarvoor een acceptgiro ontvangen. Die heb ik dus niet ontvangen en nu wil ik het via internetbankieren overmaken. Ik heb het betalingskenmerk/referentienummer ingevuld bij betalingskenmerk maar krijg dan een foutmelding dat het te kort/fout is. Kan ik dan gewoon het referentienummer invullen bij omschrijving? Of mijn klantennummer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
38.6K

Antwoorden (3)

Betaling kenmerk is gewoon een referentie nummer / klant nummer.
Zo kan de computer van een bedrijf je sneller herkennen.
Referentie nummer en klant nummer invullen bij omschrijvingen is dus voldoende!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een oplossing kan zijn dat je het betalingskenmerk/referentienummer dat je hebt vooraan moet aanvullen met nullen tot het vak dat je moet vullen "vol" is: gebruik dus de zogenaamde voorloopnullen.
Antoni
9 jaar geleden
Zet het gewoon in de omschrijving dan komen ze er ook wel uit