Hoe kan ik mijn kleingeld op mijn rekening krijgen?

Ik heb veel kleingeld in huis. Ik heb dit steeds gekregen alos wisselgeld in de winkel. Nu wil ik dit op mijn rekening zetten. Alleen de bank waar ik zit, heeft onlangs het kantoor gesloten in mijn woonplaats. Het dichtstbijzijnde kantoor waar het wel kan, is te ver weg voor mij. Ik zit bij de abnamro. Het gaat om muntgeld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerst je kleingeld per 20 of 50 euro uittellen, in een zakje doen en inleveren bij een plaatselijke middenstander [winkel]. Deze moeten betalen om kleingeld te wisselen bij de bank en zijn dus gebaat bij deze wissel. Daarna kun je naar de ABN/AMRO gaan en het kosteloos in zo'n grote geldautomaat storten. [Kan trouwens ook met kleingeld]. [Als je eenmaal bij jouw bank bent [het filiaal waar jij onder valt], zou ik eens vragen naar het antwoord van de ABN/AMRO op deze vraag, zouden zij toch een goed antwoord op moeten hebben.]

1) Stort het geld als je een keer in de buurt van die vestiging moet zijn 2) Vraag een betaalrekening aan bij een bank dicht(er) in de buurt. Stort je geld op die rekening. Boek vervolgens het geld naar je andere rekening. Zeg evt. een van beide op.

Als het alleen maar om kleingeld gaat is het vast geen kapitaal, geef het gewoon uit aan boodschappen etc. Dit compenseert weer met het feit dat je minder of niet hoeft te pinnen, zo stort het het geld als het ware op een alternatieve manier. Het resultaat blijft immers hetzelfde.

Wij doen dat altijd in twee stappen: Eerst stuur ik mijn kinderen met uitgetelde zakjes naar een klein winkeltje in de buurt om het om te wisselen voor papiergeld. (klein winkeltje waar ze tijd voor je hebben, niet de supermarkt dus). (een beetje wat jodokus als voorstelt dus) Dat papiergeld leveren ze bij mij in, dan schrijf ik het digitaal over op hun rekening. (een beetje wat markvandijkgra voorstelt dus) Pappa is altijd trots als de kinderen sparen, dus ik speel graag voor thuisbank.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100