Hoe kan ik mijn kleingeld op mijn rekening krijgen?

Ik heb veel kleingeld in huis. Ik heb dit steeds gekregen alos wisselgeld in de winkel. Nu wil ik dit op mijn rekening zetten. Alleen de bank waar ik zit, heeft onlangs het kantoor gesloten in mijn woonplaats. Het dichtstbijzijnde kantoor waar het wel kan, is te ver weg voor mij. Ik zit bij de abnamro. Het gaat om muntgeld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Eerst je kleingeld per 20 of 50 euro uittellen, in een zakje doen en inleveren bij een plaatselijke middenstander [winkel]. Deze moeten betalen om kleingeld te wisselen bij de bank en zijn dus gebaat bij deze wissel. Daarna kun je naar de ABN/AMRO gaan en het kosteloos in zo'n grote geldautomaat storten. [Kan trouwens ook met kleingeld].

[Als je eenmaal bij jouw bank bent [het filiaal waar jij onder valt], zou ik eens vragen naar het antwoord van de ABN/AMRO op deze vraag, zouden zij toch een goed antwoord op moeten hebben.]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ze gebeld. In mijn woonplaats kan ik geen geld storten. Dat kon alleen in het kantoor dat sinds kort gesloten is. Hij gaf mij een adres waar het wel kan, maar dat is alsnog te ver weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval zul je naar een andere bank moeten gaan.
Zoek uit welke bank dicht bij zit en open daar een rekening, waarop je meteen geld kunt storten [betaalrekening]. Heeft het zin om 2 betaalrekeningen te hebben? Lijkt mij van niet, maar dat moet je zelf beslissen. Dan kun je dus de ene sluiten, zal je er toch nog een keer naar toe moeten met id-kaart/paspoort [niet vergeten].
Antoni
9 jaar geleden
Vraagsteller kan ook een familielid of goede vriend vragen het geld op zijn rekening (die van de vraagsteller dus) bij de bank te storten. Ook kan hij zo'n familielid of vriend vragen hem eens met de auto naar de bank mee te nemen. Zo immobiel zal vraagsteller toch niet echt zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als @vraagsteller zelfstandig wil zijn/blijven en geen vervoer voor langere afstanden heeft, kan dat wel. Misschien heeft @vraagsteller alleen een fiets of kan @vraagsteller slechts korte afstanden "bereizen". Hier geeft @vraagsteller geen inzicht in. Trouwens @Antoni, @vraagsteller zou een bekende kunnen vragen het bedrag per internet bankieren over te schrijven tegen de ruiling van de waarde van de zak muntgeld [eventueel bij de plaatselijke middenstand voor papiergeld ingewisseld]. Niet geheel zelfstandig, maar misschien wel "haalbaar"?
Antoni
9 jaar geleden
Ja, dat lijkt me ook haalbaar. Er is altijd wel een creatieve oplossing te bedenken als je (bank)omstandigheden veranderen en er daardoor een probleem ontstaat.
1) Stort het geld als je een keer in de buurt van die vestiging moet zijn

2) Vraag een betaalrekening aan bij een bank dicht(er) in de buurt. Stort je geld op die rekening. Boek vervolgens het geld naar je andere rekening. Zeg evt. een van beide op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het alleen maar om kleingeld gaat is het vast geen kapitaal, geef het gewoon uit aan boodschappen etc. Dit compenseert weer met het feit dat je minder of niet hoeft te pinnen, zo stort het het geld als het ware op een alternatieve manier. Het resultaat blijft immers hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een oplossing op zijn vraag, dus een indirect antwoord. Of denk jij alleen maar inside the box in plaats van mogelijke oplossingen out of the box? Resultaat blijft hetzelfde dus een valide oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is waar, echter vaak genoeg worden antwoorden ook verwijderd **omdat het geen antwoord op de vraag is**.
Wij doen dat altijd in twee stappen:

Eerst stuur ik mijn kinderen met uitgetelde zakjes naar een klein winkeltje in de buurt om het om te wisselen voor papiergeld. (klein winkeltje waar ze tijd voor je hebben, niet de supermarkt dus). (een beetje wat jodokus als voorstelt dus)

Dat papiergeld leveren ze bij mij in, dan schrijf ik het digitaal over op hun rekening. (een beetje wat markvandijkgra voorstelt dus)

Pappa is altijd trots als de kinderen sparen, dus ik speel graag voor thuisbank.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@stamper
Ik had je antwoord niet gelezen. Het digitaal / per internet bankieren
net in een reactie geschreven als oplossing! Sorry! :-))