Stichting of Vereniging? Wat is de beste rechtsvorm voor een internet.-organisatie die zich bezighoudt met voorlichting over bepaalde onderwerpen.

Heb hier al het nodige over opgezocht maar ik kom er niet uit.
Organisatie geeft online voorlichting, zonder kosten, er zijn donateurs en leden.
Het gaat erom de financiële stroom van donaties en lidmaatschappen te kunnen verantwoorden en gemaakte kosten te kunnen vereffenen.

Toegevoegd na 1 dag:
Donateurs zijn er al, lidmaatschap zou een mogelijkheid kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een stichting kent geen leden een vereniging wel dus lijkt me het duidelijk een vereniging.

Toegevoegd na 1 dag:
In een stichting kun je geen leden hebben. In een vereniging wel. Een stichtingsbestuur wordt benoemd bij de oprichting en bepaald verder het beleid. In een vereniging wort het bestuur gekozen door de leden en elk jaar moet er verantwoording aan de leden worden gegeven.
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

wat het nut is voor deze organisatie om leden te hebben? Wie bepaalt wat er wordt gezegd en hoe dat gebeurt?