Waarom kun je niet verder in je bankzaken online kijken naar transacties korter dan een jaar geleden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Volgens mij is dat een vraag die je omgekeerd bedoelt.
Verder in je bankzaken langer dan een jaar en die moet je bij sommige banken bijv. downloaden omdat anders de database te groot wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de snsbank kun je tot 18 maanden terug zien, en tot 5 jaar terug kun je opvragen. dat kost ongeveer 15 euro en duurt een aantal werkdagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
die 15 euro is niet voor alle gegevens van die 5 jaar, enkel voor het afschrift wat je opvraagt. en waarom? ik denk omdat ze er lekker aan kunnen verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rabobank kun je kosteloos veel verder teruggaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem eens aan dat de bank database 800 miljoen records heeft, dan is het zoeken van jouw records een klus die aanzienlijke resources vraagt. Ik kan mij voorstellen, dat de bank een kleine versie van de database heeft voor het raadplegen door rekeninghouders. Die kleine database wordt up to date gehouden, maar zal misschien 20 miljoen records omvatten. Zoeken in 800 miljoen records t.o.v. 20 miljoen records scheelt in tijd misschien wel een factor 100