Werkgevers betalen het loon van de huidige maand een maand ná dit tijdvak. Veel werkgevers hebben een standaarddatum waarop zij het loon uitkeren. Voor de afdeling personeelszaken is het niet handig het salaris eerder te moeten uitkeren. Sommige medewerkers zitten hier ook niet op te wachten, omdat er dan langere tijd tussen het salaris van deze maand en van de volgende maand zit.

Het handigst is om te sparen voor de 'dure decembermaand'. Ook kunt u om een vooruitbetaling vragen, maar dat is normaal alleen bij bijzondere omstandigheden aan te raden.

Overigens kunt u deze vraag het beste even voorleggen aan de salarisadministrateur van uw Mc Donalds vestiging, hij/zij kan u hier het beste antwoord op geven.