Wat gebeurt er wanneer je contract niet verlengd wordt terwijl je in de ziektewet zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het contract eindigt dan op de afgesproken datum. Wel is de werkgever verplicht voor jou een ziektewetuitkering aan te vragen bij het UWV. Doen ze dat niet krijgen ze een boete. Jij ontvangt van het UWV een uitnodiging om te zien of je ziek bent en dus recht heb op deze uitkering. Zoniet WW aanvragen, voldoe je niet aan deze eisen dan blijft de bijstand over. Beterschap en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan wordt je contract niet verlengd.

In een tijdelijk contract heb je een einddatum afgesproken. Dat betekent dat het contract op die datum eindigt zonder dat daar verdere actie voor nodig is. Ook als je in de ziektewet zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je niet ontslagen worden als je in de ziektewet zit. Alleen is de kans groot dat je alsnog ontslagen word als je je beter meldt. (zoiets had ik op school geleerd, maar het is al een tijdje geleden...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verlopen van een contract is iets anders dan ontslagen worden. Als je contract verloopt heb je gewoon geen baan meer ziek of niet ziek. Ontslagen worden kan inderdaad niet als je ziek bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals panni zegt: het aflopen van een contract is geen ontslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontslag <> aflopen contract !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie hebben gelijk. Het stond op de site van het UWV: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/loondoorbetaling-bij-ziekte/einde-arbeidscontract/index.aspx