Kan mijn gestolen bril vergoedt worden?

Op mijn werk is mijn bril gestolen. Ik werk bij de supermarkt achter de kassa, maar er kwam iets op m'n bril dus heb ik 'm even af gedaan. Zo heb ik even doorgewerkt terwijl mijn bril naast me lag. Vervolgens ben ik heel even naar de wc geweest. Toen ik terug kwam was mijn bril weg. Mijn teamleider wilde nog even contact voor me opnemen met twee collega's die bij die kassa kwamen toen ik even weg was maar die hebben niks gezien.
Nu is mijn vraag, kan ik mijn bril vergoed krijgen? En zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Amadea
9 jaar geleden
Lijkt mij stug dat een bril zou worden gestolen, want een ander heeft daar niets aan. Heb je al gevraagd bij de klantenservice of ie daar is afgegeven?

Antwoorden (2)

Normaal gezien moet je baas beschikken over een diefstalverzekering waarbij hij jouw dus die bril moet vergoeden...
Indien hij dit niet heeft moet hij het toch vergoeden aan u.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben bang van niet. Het zou onder de inboedelverzekering vallen als hij bijv. thuis gestolen zou zijn.

Maar zijn er geen opnames die de zaak kunnen ophelderen? Er hangen erg veel camera's in een supermarkt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Uitgangspunt is (BW 7:658) dat een werkgever aansprakelijk is voor schade die een werknemer lijdt in de uitoefening van zijn werk. Dat artikel lijkt me hier echter niet van toepassing. De werkgever kon er niets aan doen dat jij besloot je bril af te zetten en 'm vervolgens een tijdje onbeheerd achter te laten.
Computoon