Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik nog recht op studiefinanciering als ik al een openstaande schuld heb?

L.S.

Ik heb in 2007 een jaar gestudeerd, de studie niet afgerond en de stufi gelijk stopgezet.

Nu wil ik in februari 2015 een MBO opleiding gaan volgen.

Heb ik nog recht op studiefinanciering aangezien ik nog een openstaande schuld heb, en aangezien het al 8 jaar geleden is dat ik voor het laatst stufi ontving.

Ik heb in totaal 1 jaar stufi ontvangen

Toegevoegd na 1 minuut:
uiteraard heb ik al contact gezocht met DUO, het duurt echter erg lang om een antwoord te krijgen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt studiefinanciering aanvragen en laten ingaan tot de maand waarin je 30 wordt. Je studiefinanciering loopt na je 30ste gewoon door. Stop je na je 30ste je studiefinanciering, dan kun je die niet meer opnieuw opstarten.
De beurs is pas een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt, gerekend vanaf je 1e maand studiefinanciering. Haal je geen diploma, dan moet je alles terugbetalen: je basisbeurs, je aanvullende beurs en je studentenreisproduct.

Tot zover de informatie van DUO - zie bron. U kunt dus gewoon opnieuw studiefinanciering aanvragen en verkrijgen. Maar u zult wel uw diploma binnen de 10-jarentermijn moeten halen. Hetzij niveau 3 hetzij niveau 4. Bij het behalen van uitsluitend niveau 3 zult u mogelijk een deel van uw studie moeten terugbetalen. Daarover kunt u DUO bellen. Als u uw diploma niet hebt behaald in 2017 (10 jaar na begindatum studie), dan moet u alles terugbetalen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding