Is het illegaal om boeken in te scannen en daarna te verkopen via internet? Bijv marktplaats ed

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Wat denk je zelf ?
Natúúrlijk is dat illegaal !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat denk je zelf...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me wel ja. Op de meeste boeken zit auteursrecht he....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze site heet "goeie vraag", niet "domme vraag".

Het beste antwoord

Als dit zonder toestemming van de uitgever gebeurt, is het verboden.

Voor in een boek staat in de regel een melding als:

"Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever."

Scannen en verkopen is 'opslaan in een geautomatiseerd gegevensbestand' en vervolgens 'openbaar maken', op een elektronische wijze.
Computoon