Hoe ver van te voren wordt een wijziging in een toeslag aangekondigd ?

Het gaat hier dan vooral om wijzigingen in de voorwaarden om een toeslag te krijgen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is nog veel onzeker over de zorgtoeslag 2014. Verdwijnen zal de zorgtoeslag niet, het wordt voor veel mensen wel lager dan in 2013. In 2013 kreeg men tot zo'n € 26.000 er nog zorgtoeslag bij. Boven dit inkomen minder. De inkomensgrenzen gingen in 2013 daarbij ook fors omlaag. Reden: men wordt geacht meer normpremie zelf te betalen én het bedrag aan zorgtoeslag wordt sneller afgebouwd als het inkomen hoger is dan het wettelijk minimumloon.

Dit proces van afbouw zorgtoeslag voor modale inkomens zal in 2014 nog verdergaan.
Meer duidelijkeid komt pas op Prinsjesdag volgende week. Hoe zorgtoeslag 2014 er uiteindelijk uit zal zien, daarvoor wordt het eind van dit jaar. De voorstellen moeten immers eerst nog worden aangenomen in de Tweede en Eerste Kamer.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is zeer nuttige info, maar niet het.antwoord
fisbel
10 jaar geleden
De wijzigingen toeslagen zullen pas eind dit jaar vorm krijgen. Vooruitlopen op de plannen die gelanceerd worden is gevaarlijk. Zo werd vorige week bekend dat het eigen risico voor de zorgverzekering niet inkomensafhankelijk zal worden. Een afgeschoten plannetje dus. (Wets)voorstellen kunnen zomaar van de ene op de andere dag nog verworpen worden. Onzekerheid troef dus tot eind van dit jaar.