Kan de gulden nog terugkomen?

ons oude geld. dat het mislukt met de euro.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat iemand die vlak bij de Belgische grens woont daar behoefte aan heeft? Of wil je bij de GB in Poppel weer met franken gaan betalen incl. het wisselkoersverlies.

Het beste antwoord

Zeg nooit nooit, maar ik denk het niet.
Het heeft te veel geld gekost om de gulden te veranderen in de Euro.
Ook het ongemak en de kosten die er dan weer van komen zoals het omwisselen als we de grens over gaan zal protest opleveren.
Hoe gek het ook klinkt we kunnen niet meer zonder de Euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Wees maar blij dat we de euro hebben! Kijk eens naar de waarde van de Engelse pond! Drama! Nee, de gulden komt nooit meer terug, wees blij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal teveel kosten omdat weer terug te brengen, en totaal nutteloos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk ik niet... Als de gulden nu nog terug komt word het helemaal niks meer denk ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk alleen als er een (wereld)oorlog uitbreekt waarbij/waardoor de huidige effecten van globalisering opgeheven (zouden) kunnen worden.
In theorie kan 't natuurlijk als Nederland vreselijk uit de pas zou gaan lopen vergeleken met de anderen landen, of als meerdere landen vreselijk uit de pas zouden gaan lopen vergeleken met de overige EU-landen.

De kans dat dat binnen 30 jaar gebeurt is ongeveer 0,04321 procent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die zal niet meer terug komen, we zitten eenmaal in de europese unie.!
En we blijven gewoon euro gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat wordt te duur en alleen omdat we van die mooie bankbiljetten hadden is geen goede motivatie. Terug naar gouden dukaten zou ook kunnen en dat je dan met een rolletje van die dingen een mooie auto kon kopen, maar helaas te onpraktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gulden was mislukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is klein, maar wees blij, nu kunnen we gewoon de overheidsfinancien uit de hand laten lopen en meeliften met de andere landen in de EU...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gulden krijgen we nooit terug. Net zoals het goud wat opgeslagen was bij de Nederlandse bank. Goud was jaren de onderliggende waarde van het papiergeld wat in omloop was. Bij de invoering van de euro werden de euro landen verplicht om minimaal de helft van hun goudvoorraad te verkopen. Dit goud is allemaal naar de VS gegaan. Het restant is uitgeleend aan dezelfde partij. Straks donderen de dollar en de euro naar beneden in waarde en willen we misschien dit goud wel eens terug zien. Ik denk dat het antwoord zal zijn: sorry wij hebben het ook uitgeleend, maar wanneer jullie er op staan, dan betalen we het wel even met een berg dollars. Even een paar weken de geldpersen in 5 ploegen en dat is dan ook weer geregeld.

Stel je nu eens voor dat die grapjurken in de VS dat goud van europa hebben gebruikt om de goudprijs te manipuleren om zo de werkelijke inflatie van de VS te verdoezelen. Ach... het is maar een ideetje.

We lenen iets uit wat altijd zijn waarde behoudt, en krijgen er papier voor terug wat elke dag minder waard wordt.

Wat hebben ze dat in Den Haag toch weer mooi geregeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gulden was vanaf de Middeleeuwen tot januari 2002, een Nederlandse munteenheid en wettig betaalmiddel. Op 1 januari 2002 werd de gulden vervangen door de munteenheid van de EU, de euro.

En dat blijft zo.

Ik vind het wel grappig dat er nog zo veel mensen zijn die roepen dat die gulden terug moet komen. Ik snap alleen waarom zij denken dat het dan beter zal gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zitten in de EU dus er is 0% kans dat de gulden weer terug komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet dat de gukden terug komt.
Maar ik heb van de week een reportage gezien van een econoom,die voorspelde dat de euro binnen 10 jaar verleden tijd is.
Heeft allemaal te maken met de onstabiele situatie van Griekenland en andere eu landen.
Als griekenland valt,gaan er heel veel banken mee.
Wat er dan komt werd niet over gepraat,maar de gulden geef ik geen kans meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gaat nooit terugkomen. Er is geen enkel voorbeeld in de geschiedenis van een munt die terugkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Pruts, alleen op de veemarkt doen onze boeren nog net alsof.
Er verwisselen met 'handje klap' nog regelmatig heel wat stukjes vee van eigenaar. In guldens welteverstaan.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen alleen de gulden terug omdat ze de "goedkope"gulden zo missen.

De euro is in de meeste gevallen inderdaad een stuk duurder als je het vergelijkt met de gulden, neem bijvoorbeeld een brood, dat kost nu net zo veel in guldens als in euro's nu.

Helaas had een brood nu waarschijnlijk ook boven de 4 gulden gezeten, dus eigenlijk foppen we ons zelf om daar maar in te blijven geloven.

Door de crisis van de afgelopen jaren is het maar goed dat we zo'n sterke euro nu hebben, je kunt nu leuk kopen in het buitenland ( dollars+ ponden)) en via internet bestellen bijvoorbeeld via ebay. Zelf heb ik mijn spullen via ebay australia voor mijn wii gekocht, dat scheelde de helft, zelf met verzendkosten mee. Zo profiteren we toch ook weer ervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt dat wij allemaal zijn opgelicht met de euro de prijzen zijn verdubbeld. Maar niet uw salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is grote onzin de inflatie met de gulden zou veel hoger liggen dan nu met de €
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is dan ook weer onzin. De inflatie is puur ontstaan door het achtelijke beleid van de europese centrale bank!
Dat de gulden terug komt is mogelijk. alleen niet een, twee, drie. In het verleden zijn er wel meer wisselingen geweest, dus dat zal in de toekomst dus ook wel eens een keer gebeuren