Waarom moet er in de winkels zo hard muziek gedraaid worden. Voornamelijk kleding winkels hier in de stad in Amsterdam ?

Als ik naar de stad ga hier in Amsterdam en in (kleding) winkels kom , dan ga ik het liefst weer zo snel mogelijk de deur uit, maar ja ik moet wel voor mijn kinderen.
Want ze draaien zo hard muziek , dat je je zelf niet eens meer verstaat.
Dat is toch niet aantrekklijk meer om zo te gaan winkelen.
Ik heb er wel eens wat van gezegt, en dan zeggen ze van O ja owh nou valt wel mee hoor zo hard staat het niet.
Dit lijkt mij niet echt gezond voor je oren. (te veel decibel)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb eens een filiaalhouder van zo'n herriewinkel er eens op aangesproken en die zei dat het meer mensen naar binnen lokt. Staat er geen muziek aan dat kwam de winkel nogal saai over en werd er daardoor minder verkocht. Ik loop de winkels met harde muziek voorbij, gelukkig kan ik ook nog terecht in rustiger winkels zonder die klereherrie!

De muziek is gericht op de doelgroep die ze graag in de winkel willen (lokken) hebben. De associatie met harde muziek: jonge mensen.

Waarschijnlijk proberen ze je zo murw te beuken dat je je portemonnee omkeert en met een vod de deur uit snelt.

Als moeder denk ik altijd om je weg te pesten, maar mijn dochters vinden het leuk.

Je krijgt het gevoel alsof je in een disco staat, en daar wil je er goed gekleed bij lopen... werkt dus ook op je gevoel. ( nu nog een schrale bierlucht erbij en het plaatje is compleet :-)

Anders hoor ik het niet vanwege mijn doofheid.

Bronnen:
http://www.nu.nl/internet/591968/ipod-gene...

De muziek werkt hier als 'sfeerversterker' voor de doelgroep. Het werkt schijnbaar.

Je wordt in een stemming gebracht dat je eerder zal kopen. Je krijgt het uitgaans gevoel in de zaak al

Dat "moet" helemaal niet, hoor. Dat is echt niet verplicht voor die winkeliers. Omdat er vaak jonge medewerkers zitten in zulke winkels, draaien ze daar muziek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100