Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet er in de winkels zo hard muziek gedraaid worden. Voornamelijk kleding winkels hier in de stad in Amsterdam ?

Als ik naar de stad ga hier in Amsterdam en in (kleding) winkels kom , dan ga ik het liefst weer zo snel mogelijk de deur uit, maar ja ik moet wel voor mijn kinderen.
Want ze draaien zo hard muziek , dat je je zelf niet eens meer verstaat.
Dat is toch niet aantrekklijk meer om zo te gaan winkelen.
Ik heb er wel eens wat van gezegt, en dan zeggen ze van O ja owh nou valt wel mee hoor zo hard staat het niet.
Dit lijkt mij niet echt gezond voor je oren. (te veel decibel)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk juist, shoppen met die muziek zo hard. Ik sta altijd te dansen tijdens het passen van de kleding :-)
Serieus, ik vind het wel wat hebben!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb eens een filiaalhouder van zo'n herriewinkel er eens op aangesproken en die zei dat het meer mensen naar binnen lokt. Staat er geen muziek aan dat kwam de winkel nogal saai over en werd er daardoor minder verkocht.

Ik loop de winkels met harde muziek voorbij, gelukkig kan ik ook nog terecht in rustiger winkels zonder die klereherrie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoonde beste antwoord

Andere antwoorden (8)

De muziek is gericht op de doelgroep die ze graag in de winkel willen (lokken) hebben.
De associatie met harde muziek: jonge mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk proberen ze je zo murw te beuken dat je je portemonnee omkeert en met een vod de deur uit snelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik geloof het best haha
Als moeder denk ik altijd om je weg te pesten, maar mijn dochters vinden het leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt het gevoel alsof je in een disco staat, en daar wil je er goed gekleed bij lopen... werkt dus ook op je gevoel.
( nu nog een schrale bierlucht erbij en het plaatje is compleet :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha :0) leuk
Anders hoor ik het niet vanwege mijn doofheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muziek werkt hier als 'sfeerversterker' voor de doelgroep. Het werkt schijnbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt in een stemming gebracht dat je eerder zal kopen. Je krijgt het uitgaans gevoel in de zaak al
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat "moet" helemaal niet, hoor. Dat is echt niet verplicht voor die winkeliers.
Omdat er vaak jonge medewerkers zitten in zulke winkels, draaien ze daar muziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding