Wat is de beste volgorde voor mijn banen op mijn CV?

Ik ben op dit moment bezig om mijn CV aan te passen.
Ik heb van 2008-heden een baan. Daarnaast heb ik van 2011-2012 een baantje ernaast gehad.
Er wordt gezegd dat het meest recente werk bovenaan moet. Is dat de baan van 2008-heden of de baan waar ik later mee ben begonnen, maar inmiddels al mee gestopt ben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee de langste baan is de belangrijkste. Of dat korte baantje moet meer relevant zijn voor het werk waar je naar solliciteert. Dan zet je dat meer in de kijker
anneliez
9 jaar geleden
Ik zou de baan die je vanaf 2008 tot heden hebt bovenaan zetten. Dit omdat je hier je meest recente ervaring hebt opgedaan want je werkt er immers nog. Als je toekomstige werkgever dan informatie over jou gaat inwinnen bij je huidige werkgever is deze informatie de meest relevante en recente.
Direct daaronder zou ik dan die andere baan zetten en dan de rest in volgorde van aanvangsjaar daar onder. Onderaan komt dus je eerste baan te staan.
Je kunt dan later als je wordt uitgenodigd voor een gesprek eventueel nog toelichten waarom je die baan waar je inmiddels mee gestopt bent maar waar je later aan begonnen bent, op de tweede plaats hebt gezet maar alleen als dat te pas komt in het gesprek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De baan van 2008 tot heden is ook de meest recente, dus die moet bovenaan, omdat je daar het laatst nog hebt gewerkt, voor zover ik weet, moet het meest recente bovenaan en dan in volgorde daar onder, dit omdat je nieuwe werkgever dan direct kan zien of er geen gaten in je cv zitten. Wel een plus voor je antwoord, dat is hetzelfde als wat ik hier schrijf maar dan met een andere zienswijze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met crea eens, je hebt die baan nogsteeds dus dat is ook je meest recente.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat van die gaten in je CV is een goede aanvulling crea.
Bordensteker
9 jaar geleden
Op je CV heb je een hoofdstukje met werkervaring, een met opleidingen en zo, dan nog je talen, en tenslotte eventueel je nevenactiviteiten. Vaak komt dat gedeelte onderaan, maar als die voor je ervaring en/of motivatie belangrijker gebleken is, zou je die m.i. misschien ook wel meteen onder werkervaring kunnen zetten. Dan kan werkervaring je belangrijkste baan of banen bevatten, maar krijgt je nevenactiviteit ook een belangrijke en meer opvallende plaats.