Waarom moeten er bepaalde voorwaarden worden gesteld aan een land om mee te mogen doen met de EMU?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zoals uitgelegd wordt de waarde, stabiliteit en dergelijke van een munt (onder andere/vooral) bepaald door de onderliggende economie. Dat houdt dus in dat als een land teveel schulden heeft, geen krediet kan ophalen en een hele hoge inflatie heeft, de rest (andere landen) nadelig worden beinvloed. Om dit tegen te gaan zijn regels en voorwaarden bedacht.