Hoe kan ik bewijzen dat de bankrekeningnummers die je hebt ook de enige rekeningnummers zijn die ik heb?

Mn broer heeft online op mijn naam een korte lening van € 200 aangevraagd (Binnen 30 dagen betalen) en gekregen, nu krijg ik een aanmaning dat er nog een lening open staat op mijn naam. Daarom wil kunnen bewijzen dat het rekeningnummer waar ze het geld op gestort hebben niet van mij is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het online is aangevraagd en er is niets ondertekend lijkt me dit erg lastig te bewijzen.
Als ik jou was zou mijn broer maar eens bij zijn lurven grijpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik al gedaan, maar helaas heeft hij nooit geld. dus moet ik bewijzen dat het niet voor mij was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lastige kwestie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat de initialen voor jullie voornamen verschillend zijn?
Als het goed is moet dit ook bij je rekeningnummer vermeld staan zodat gezien kan worden van wie de rekening is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Broer heeft toch onder naam van vs geleend. Maria16
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat klopt Tjidske,maar wel het geld over laten maken naar zijn eigen bankrekening dus dit is het bewijs dat vs het geld nooit heeft gehad.
Laat het bedrijf het maar bewijzen dat het geld op de rekening van vs is overgemaakt,dan komt naar voren dat het naar de rekening van een ander is overgemaakt en ze het daar moeten zien te verhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maria16, Zou mooi geweest zijn als hij andere voorletters had, maar heeft net zoals ik alleen een A als voor letter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je broer wil zeker geen bewijs bij de bank halen dat die rekening van hem is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Anders sluit hij toch niet een lening op iemands anders naam af.
Is aangifte doen nog een optie andre222222

Het beste antwoord

Bewijzen dat een bankrekening nummer niet van u is , is niet zo heel moeilijk
Aan een betaalrekening is het unieke BSN (burgerservicenummer) gekoppeld. Banken zijn verplicht BSN-nummers van rekeninghouders te administreren. Zij moeten het BSN-nummer gebruiken voor uitwisseling van gegevens met de Belastingdienst. De bank doet dit op basis van de Algemene Wet inzake Rijksbelastingen.

Ook is de bank verplicht bij het openen van een betalingsrekening de identiteit van de aanvrager vast te stellen ((dat kan dmv paspoort, rijbewijs of ID (identificatiecard)).

Al uw gegevens zijn dus niet gekoppeld aan de rekening van degene waarop het geleende bedrag is gestort - indien deze rekening daadwerkelijk niet van u is.
Aan de rekening van uw broer is minstens zijn unieke BSN-nummer gekoppeld.

Toegevoegd na 12 minuten:
De dienst die het geld heeft uitgeleend kan met de IBAN-check controleren van wie de rekening is waarop het geld is gestort.. Het bijbehorende BSN-nummer staat onder andere op het paspoort, het rijbewijs en de identiteitskaart van de rekeninghouder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal het doorgeven aan die bank, reageren niet echt snel. Zal het zien. Bedank voor het duidelijke antwoord.

Andere antwoorden (1)

Een kopie van je bankafschrift naar de bank sturen (wel alle andere gegevens die ze niks aangaat weghalen), kopie van je bankpas en id kaart. Daarmee naar de bank gaan. Of ze bellen en deze gegevens toesturen met de ontvangen brief erbij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
En dan wat bewijst dat?
Cryofiel
9 jaar geleden
Het is geen antwoord op de gestelde vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het bewijst in ieder geval dat jij een andere rekeningnummer hebt en dat het het enigste rekeningnummer is die jij op je naam hebt staan bij die bank.
ronron1212
9 jaar geleden
bjorn87 dan moet de bank verklaren welke bankrekeningen jij op je naam hebt staan bij hun en dat is echt iets anders dan jij voorsteld