Wat is een supermarkt waard?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar zitten nogal grote verschillen in, de dorpssuper, of AH XL?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beide. Zijn er vuistregels voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat ligt aan het aantal vierkante meters en de locatie van het pand, de producten zullen geteld moeten worden en daar zal een prijs aan hangen. Hier kunnen grote verschillen inzitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke. Ik wil er twee vergelijken. Een van 1500 meter2 en een van 2000 meter2 aan winkelvloeropp. Beide goedlopend, die van 2000 heeft meer luxe producten en ook meer non food. Beide in drukke woonwijk.
paulus811
9 jaar geleden
Nog steeds veel te weinig info. Hoe is de huidige omzet, zijn er verplichtingen naar een moederconcern, hoe is de parkeervoorziening, kun je later uitbreiden, hoe us de uitstraling, moet je het personeel overnemen, etc..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De winst per jaar is een van de belangrijkste dingen voor een waardebepaling.

Antwoorden (2)

Wat is iets waard?
waard is een breed begrip.
-geld
-zekerheid voor degene die er werken
-waarde voor de buurt waarin ie staat, zeker als het de enige in een dorp is.
-...

maar je doelt vast op de waarde in geld:
Dat is 5 a 10 keer de jaarwinst voor belasting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze vuistregel ken ik ook, maar is deze wel op deze branche van toepassing? De marges zijn zodanig laag dat het mij lijkt dat het dan voor een appel en een ei verkocht zou moeten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker, anders kan je beter iets anders met je geld doen. Om een supermarkt te financieren wordt er meestal geld geleend bij een bank (of investeringsmaatschappij o.i.d.)
De rente percentages daarop zijn nog best hoog 6 a 10%
Daar gaat een groot deel van het bedrijfsresultaat naartoe, stel je koopt een supermarkt met eigen geld dan wordt de berekening iets anders anders. Hoewel de waarde van het totaal natuurlijk gelijk blijft. Je kan dan ebit als winst nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/EBIT De marges op voedsel mogen dan laag zijn, verkoop genoeg en je kan veel verdienen.
Computoon
9 jaar geleden
De lonen in de supermarkt zijn ook laag maar de omzetsnelheid is erg hoog.
1.waarom wil je dat eigenlijk weten?
2.het ligt aan hoe groot de supermarkt is
3.laten we zeggen de C1000 is een kleine villa met een gemiddelde tuin waard