Als ik aanvulling ww heb en ik stop zelf met werken behoud ik dan mijn ww?

Ik krijg een aanvulling op ww naast mijn baan omdat ik minder uren ben gaan werken. Nu heb ik diverse problemen op mijn werk dat ik er letterlijk ziek van word. Maar als ik nu mijn baan opzeg heb ik dan nog steeds recht op mijn ww? Aangezien ik nu al een aanvulling krijg?

Ik ben helemaal klaar met mijn baan en wil er per direct mee stoppen.
Omdat ik het niet meer trek

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kun je je niet ziek melden om psychische redenen?
Antoni
9 jaar geleden
Heb je op je werk al (officieel) overlegd over je problemen? Misschien kan je andere werkzaamheden krijgen of werk krijgen op een andere afdeling, zodat de problemen worden opgelost of zodat de problemen niet meer aan de orde zijn.

Antwoorden (2)

Wanneer je zelf ontslag neemt heb je geen recht meer op een WW-uitkering. Als u het echt niet meer trekt in uw werk resteert slechts dat u zich ziek meldt.
fisbel
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet op eigen initiatief minder bent gaan werken. Want dan krijg je geen WW.
Ik raad je, mede uit eigen ervaring, aan om nu naar je huisarts te stappen en je situatie duidelijk en goed aan de orde te stellen. Misschien helpt het dagelijks bijhouden van ervaringen, dus opschrijven. De huisarts kan adviseren om even een werkpauze te nemen, dus ziekmelding. Je wordt dan waarschijnlijk opgeroepen door de bedrijfsarts.

Psychische problemen, zoals niet meer aan gebruikelijke eisen kunnen voldoen wijzen wellicht op overspannenheid. Psychische problematiek is vaak hardnekkiger dan de meeste lichamelijke problemen. Dus herstel kan de nodige tijd vergen.

Zoek via huisarts hulp. Misschien kun je korte tijd d.m.v. medicatie wat rust voor jezelf scheppen. Je werkgever is medeverantwoordelijk voor je arbeidsomstandigheden. Geef je baas geen informatie over de aard van de ziekte. Dat gaat hem niet aan.

Let op. Als je niet zelf het initiatief neemt dan beslissen uitsluitend anderen over je en dat is niet goed. Het is zaak voor je om vat te krijgen op je eigen functioneren. Afwachten helpt niet.

Ga niet op eigen initiatief minder werken met minder loon. Dan pak je jezelf. Als je dan later in een arbeidsongeschiktheidsuitkering terecht zou komen dan wordt dat gebaseerd op dat verlaagde salaris.