Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer (in tijdsduur) kan je bank verzoeken een creditcard betaling ongedaan ?te maken i.v.m. niet geleverde service

Ik gebruik een bepaalde app en heb er een betaald abonnement opgenomen (voor artikelen enz., support binnen 24 uur enz.). Het eerste abonnement heb ik via een in-app aankoop gedaan, dit ging prima.

Tien dagen voor het afgelopen van het abonnement heb ik het verlengd via de website (van de makers) en daarbij het abonnement voor een jaar verlengd via een speciale promo aanbieding die ik van de makers kreeg. Dit gekoppeld aan hetzelfde account en betaald met mijn creditcard.

Nu liep zondag mijn eerste abonnement af (ik kreeg daarvoor een herinneringsmail en had ze al gemaild dat ik dat vreemd vind, geen reactie op gehad). Zondag kon ik dus niet bij de artikelen en andere toegangsdingen.

Ik heb ze gemaild, na wat dingen uit te proberen, vroegen ze een factuur (een paar uur later) mee te sturen, dan zouden ze het handmatig regelen.
Die heb ik van de makers niet ontvangen, maar ik heb wel de transactie details van mijn creditcard meegestuurd. Waarop immers te zien is dat het van mijn rekening is afgeschreven (inmiddels was het meer dan tien dagen geleden afgeschreven, dus dan zou je zeggen dat het bij hun wel verwerkt had moeten zijn). Na het toesturen van de details heb ik niks meer van ze vernomen. Wat moet ik precies nog ondernemen en hoe lang moet ik ze nog de tijd gunnen om het te fixen voordat ik mijn bank de opdracht moet gaan geven de betaling terug te gaan draaien? Wat is daarin gebruikelijk?

Toegevoegd na 49 seconden:
Vraagteken staat per ongeluk verkeerd, excuses.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
773
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullend: Ik kom vooral informatie tegen over niet-geleverde goederen (en wachten op postdiensten en etc.), maar dit is een puur digitale levering die direct (althans ze beloven binnen de 30 minuten) geleverd had moeten worden.
op zich is het al een wanprestatie aangezien ze meerdere keren niet binnen de gestelde tijdslimitieten hebben gereplied, maar goed, daar wil ik niet al te moeilijk over doen (hoewel het irriteert dat ze niks meer van zich laten horen). Bij de bank geld terugvragen is ook weer zo'n gedoe (formulieren, onderzoek, etc.).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt aan welke creditcard hebt, maar dit ligt tussen de 3 en 12 maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding