Hoe krijg je meer mensen naar de golfbaan?

Ik golf zelf bij een lokale golfbaan, maar omdat er niet genoeg mensen komen gaan moeten ze waarschijnlijk over een jaar dicht. Iemand een idee om meer mensen aan te trekken of om het anders te financieren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Organiseer een open dag voor verschillende doelgroepen, van jong naar oud. Laat deze mensen een soort van workshop volgen waarin ze leren golfen. Geef deze mensen achteraf een inschrijfformulier mee.

Het is belangrijk dat je deze open dag promoot in de buurt. Dit kan in de krant, radio, via leden, promotieteam(vrijwillige helpers).... Dit kan allemaal vaak gratis

Wat ook erg goed kan helpen is om deze mensen een prijs aan te bieden die ze kunnen winnen als ze mee doen met de workshops, dit trekt vaak veel mensen. De waarde van de prijs moet je zelf maar even inzien, het moet niet zo'n stom prijsje zijn want daar komt niemand op af.

Tijdens de open dag kun je ook gewoon geld verdienen aan consumpties e.d. maar je kan bijvoorbeeld ook leuke spellen bedenken waar mensen voor een bepaalde prijs aan mee kunnen doen. Vervolgens kan de winnaar van dat spel bijvoorbeeld iets winnen (er moeten dan wel voldoende deelnemers zijn om het winstgevend te krijgen). Een manier om gratis prijzen te krijgen is sponsors te zoeken in de buurt. Ga eens langs bij een kledingwinkel en vraag of diegene je wil sponsoren met bijv. een cadeaubon, in ruil daarvoor ga jij op de open dag zijn bedrijf promoten door bijv. posters op te hangen. Vaak hebben bedrijven zelf al promotiemateriaal.

Je kan mensen ook proefabonnementen aanbieden, dat ze het bijvoorbeeld 1 maand vrijblijvend 1 keer per week mogen proberen.

Dit is het even tot nu, als ik op meer dingen kom, zal ik ze zeker vertellen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Golfen wordt ook gedaan door jongeren. Ik heb de opleiding "sport & bewegen" gedaan en daar zaten een aantal jongens die aan golf deden.

Misschien is het een idee om op een school waar Sport en Bewegen studenten zitten te kijken of er geïnteresseerden bij zitten.

Vaak kun je daar ook studenten vinden die projecten moeten doen, die kun je weer gebruiken voor je open dag en de promotie daarvan. :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus voor dat proefabonnement.
Voor gratis of weinig zou zelfs ik het wel eens een poosje willen proberen..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ prima antwoord!

Andere antwoorden (6)

In de huis-aan-huis-bladen een artikel schrijven hoe leuk golf is - veel mensen hebben er geen idee van, ook al, omdat het door de (sorry..belachelijke) hoge lidmaatschapsprijzen voor bijna niemand echt toegankelijk is. Ook de eerste aanschaf van clubs(heet dat zo?) en handschoenen en zo is ook niet misselijk.
Dus misschien een kennismakingsmogelijkheid creëren, waarbij mensen gewoon een aantal lessen kunnen krijgen, zonder al die aanschaffingen.

Mijn eerste kennismaking met golf was in Afrika : een vriend golfde, en ik wandelde mee met zijn hond en haar 7 puppies - ik vond het erg leuk : lekker wandelen, en toch een 'doel' hebben....
Maar zonder die kennismaking had ik ook vooroordelen van 'elite-sport voor de happy few'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eenmalig een hoge korting geven bij inschrijving,bij minimale belangstelling dan sluiten,nog 1 keer alles uit de kast halen door advertenties in lokale krant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het imago verbeteren en de prijs verlagen.

Golfen is toch voor oudere, suffe types die geld en tijd teveel hebben en daar dan bekakt gaan lopen doen.?

De prijs voorPractice & Play bij Prise d'eau in Tilburg.
Ik kan niet wijs uit al die termen en opties.
Dit staat er:
Voor iedereen die graag zonder lessen uitgebreid vrij wil trainen en spelen is het Practice & Play pakket interessant. Alle oefenfaciliteiten zijn met dit pakket voor je geopend. En de zelfstandige training kun je direct in de praktijk brengen op de 27 holes baan, waarbij je naar wens 9 holes of 18 holes kunt spelen. Je betaalt voor dit pakket maandelijks € 69,50 (en eenmalig € 15,00 inschrijfgeld).

Ook zijn er allerlei arrangementen, dan denk ik:
Leuk voor een dagje uit, eens iets anders dan de sauna.

Maar verder ga ik wel gewoon gratis in de bossen wandelen in mijn oude spijkerbroek en vuile wandelschoenen..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Golf moet eerst van zijn stoffige imago afkomen.
Velen zien golf als een sport voor ouderen met een dik pensioen.
Als je er nou voor zorgt dat er een zeer hippe golfgame uitkomt voor de Playstation 3 en dat 50 cent een paar nummers over deze sport vol rapt, dan heb je binnen no time (vernieuwde) aandacht voor dit ballenmeppen.
Lijkt me misschien wel een mailtje waard, "nee" heb je...

Of zorg dat er een extreme golfbaan wordt aangelegd, met opgevoerde karretjes en schansen, exploderende ballen, tijdsdruk, iemand die op je schiet met een paintbalgeweer terwijl je al bungeejumpend probeert te slaan, halfnaakte vrouwen, etc.

Nee, zie het maar gewoon onder ogen, deze heb je verloren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van bloemendaal een autonoom land maken en aldaar gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De golfclub leuke activiteiten in het kader van bedrijfsuitjes aan laten bieden. Dus ook complete noobs op de baan laten komen, eerst 'n uurtje clinic en daarna een halve baan golfen voor een leuk tarief, afgesloten met een lekker hapje eten.