shulden en nu ?

hallo ben een jonge 20 ger maar heb een hoop schulden aan paar schuldeisers
en heb geen adres en geen inkomen wat nu
ik weet het niet meer
zelfmoord is ook geen oplossing zie mijn vriendin daar voor te graag weet er iemand raad?

Toegevoegd na 5 minuten:
ben woon achtig te belgie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in openbare bibliotheken vaak gratis het internet op. En zelfs als hij/zij niet serieus is kan dit misschien wel iemand anders helpen.

Antwoorden (11)

Morgen direkt naar de gemeente om een schuldsanering te regelen en ook zuiniger aandoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje,(+?), het is de kortste weg denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm, is er een schuldsanerinsregeling in België?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedro ik heb geen idee maar ja dat België kwam er later bij, voor ferdi1 lijkt me het beste om dat bij de gemeente na te vragen.
Volgens mij is er maar een oplossing, werken en geen of
weinig geld uitgeven,eerst de schulden aflossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo beste ja werken ben ondertussen al 3 maanden iedere dag aan het zoeken ene intrim in de andere terug uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon blijven zoeken een krantenwijk is er altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ze met de fiets doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je wilt verdienen of niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar een kranten ronde kan je in belgie niet met de fiets doen heb ik geprobeerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon op de trappers gaan staan, waar een wil is is een weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor zal 100 a 150 kranten op mijn fiets staan zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En in NL heb je van die handige fietskarretjes/ bagage of hondekarretjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar ik woon niet in nederland ik woon in belgie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat hallo??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ferdi1, nog één poging dan, of je wilt of niet, wat iedereen ook zegt ook in België meot je aan de slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een krantenwijk is een prima idee.
Die doe je niet op de fiets, die doe je lopend.
Maarjaaa....daar word je wel moe van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het maar net
tja hulp zoeken is de beste optie van belgische hulpverlening heb ik geen verstand
maar je gaat een rottijd tegemoet met armoede maar
in Nederland ben je met 3 jaar schulden vrij in de schuld sanering.
Hoe dat in belgie werkt weet ik niet maar dat is eigenlijk je enige mogelijkheid.
Als je over zelfmoord denk ben je waarschijnlijk ook depressief
nogal logisch lijkt me
zoek ook een dokter op geld zorgen zijn
een groote oorzaak van depressie maar
je kan er zeker uit komen desnoods eventueel tijdelijk met met depressiva
en natuurlijk begeleiding op financieel gebied.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in belgie zit het raar in elkaar en ja zelfmoord heb al 2 pogingen overwogen maar vriendin heeft me er dan door geholpen maar nu is het weer zover
capthavoc
14 jaar geleden
Goeie vriendin!!!
die heb je al dat is al 1 geluk
luister naar haar en maak haar niet verdrietiger
en onderneem stappen.
Morgen naar de huisarts
Een depressie ontneem je alle zin om er ook maar iets aan te doen.
Herken je deze symptomen?
geen zin in post open te maken
administratie bijhouden ?
troep in je huis?
veel slapen ?
hoofdpijn etc etc ?
afspraken vergeten niet op komen dagen ?
hulp die daardoor stop ?
Aangezien je geen huis hebt denk dat maar even aan het huis dat je hebt gehad.
Dat zijn dus duidelijk teken van stress en depressiviteit
en apathie
Zoek hulp !
En geeft het tijd ook in hulpverleningsland
duurt het voordat ze door hebben hoe het met je is.
Ze zullen toch heel veel je zelf laten doen
ook al gaat dat niet lukken in je gevoel
probeer afspraken na te komen.
Je hebt een goeie vriendin maak van haar maar even tijdelijk je persoonlijk secretaresse op dat gebied om je afspraken bij te houden maar ga zelf naar die afspraken toe.
en laat niet een ander dat opknappen
en ga nooit zielig doen tegen je vriendin
gewoon gaan.
En tenslotte het is beter rond te komen van zegt 45 euro in de week dan nooit te weten wanneer je geld hebt. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u die simtomen heb ik niet echt ik woon nu in bij haar maar ik ga iedere dag na intrims om werk gaan zoeken
maar de moed begint weg te gaan
capthavoc
14 jaar geleden
Tja werk zoeken is moeilijk ik kan me ook voorstellen dat je moedeloosheid je ook in de weg zit bij het zoeken en solliciteren.
Werkgevers voelen dat ook aan in je houding of uitstraling.
Maar zoek toch maar een huisarts op wellicht zal hij niet een depressie vinden.
maar echte zelfmoord gedachten zijn zeker een ernstige zaak.
ik weet niet wat je met pogingen bedoeld maar overwegen en handelen zijn 2 verschillende dingen
een arts kan daar wel verschil in zien.

Wellicht kan hij met de juiste medicatie je toch op weg helpen en ook al schrijft hij nix voor.
Hij zal je zeker op weg kunnen helpen naar de juiste instanties.
en waarschijnlijk maakt hij wel een vervolgafspraak met je op die manier kan hij een beetje in de gaten houden of het werkelijk depressie is of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de pogingen waren handelen
capthavoc
14 jaar geleden
dan als den donder naar de huisarts en neem je vriendin mee want dit moet haar ook behoorlijk overhoop halen
wellicht kan je nog meer hulp krijg ook met je relatie
want zoiets gaan ook haar niet in de koude kleren zitten lijkt me.
Klik deze link!
http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland kan je dan naar de hulp voor dak en thuislozen gaan. Die hebben sociale pensions. Daar zijn mensen aan verbonden, die je willen helpen als je echt geholpen wilt worden en een beetje aangepast leven wilt gaan leiden.
Zoiets is er in Belgie vast ook.
Je kan misschien op het gemeentehuis informeren bij een medewerker van de Sociale Dienst.

In Nederland kan je dan weer in het zadel worden geholpen, als je tenminste flink veel inspanningen verricht om mee te werken.

Goed dat je veel van je vriendin houdt! Het komt vast weer goed.

Ik geloof dat die dienst in Belgie OCDB heet, zoiets, in ieder geval beginnend met een O en vier letters.
Goed doorvragen en je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Je kan ook in het telefoonboek kijken of je iets vind van Onderstand of zo, en die mensen bellen met de vraag om je verder te helpen. Doorzetten!!! En niet te snel afhaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schuldsanering in België
In België is sinds begin 1999 de "Wet collectieve schuldenregeling" van kracht.

Het proces wordt in gang gezet door middel van een verzoekschrift, gericht aan de beslagrechter. Deze kan een schuldbemiddelaar benoemen die een regeling uitwerkt en toeziet op de uitvoering ervan.

Als schuldbemiddelaar kunnen onder andere notarissen, advocaten en gerechtsdeurwaarders optreden.

De genoemde wet is overigens alleen van toepassing op mensen die geen handelaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg allereerst eens dat je een adres hebt.
Ben je nu dakloos? Of woon je toch ergens? Kan je je daar niet laten inschrijven?
Is je vriendin dakloos? Kan je je niet laten inschrijven op het adres van je vriendin?

Zodra je staat ingeschreven op een andres ga je zorgen voor inkomsten.
Of het nu een uitkering is of een baan, voor mijn part zijn het 4 part-time baantjes, zorg voor geld!
Zonder inkomsten kan jij niet de schuldsanering in.
Want dat is de volgende stap.
Hoe het in België zit weet ik niet, maar in Nederland helpt de schuldsanering je in de meeste gevallen in 3 jaar van je schulden af.

Nu niet meer zeuren, en gewoon iets gaan doen!
Anders zijn de gevolgen gewoon allemaal je eigen stomme schuld. (Schuld, haha!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor de + en dat woord schuld is echt een giller!+
Bewindvoering aanvragen.Deze mensen zullen normale schuldaflossingen met je schuldeisers regelen en jouw op weekgeld zetten wat voor jouw redelijk is,afhankelijk van je inkomen/uitkering.Eventueel zul je hier een half jaar tot het moment dat je schulden zijn afbetaald,maar dit heeft een aantal voordelen:

-Zij nemen je financieen uit je hand,wat jouw een hoop kopzorgen scheelt.

-Het geeft schuldeiser en instanties het gevoel dat het bij een officiele instantie ligt,waardoor zij milder zullen zijn in het opzetten van een schuldregeling.

-Zij kunnen jouw helpen met allerlei subsidies waar je recht op hebt in dit soort situaties,waar je zelf vaak met geen mogelijkheid aan dacht.

-Zij zijn verplicht jouw belangen te behartigen,evt,met een rechterlijke machtiging,zodat jij de verantwoordelijkheid voor verdere financiele beslissingen niet hoeft te dragen.

En zorg dat je aan het werk blijft!Evt. met thuiswerk,wat saai en monotoon is maar wel verdiend,zodat je een inkomen blijft houden en ervoor kunt zorgen dat je bezig blijft,wat belangrijk is in dit soort situaties.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb ik ook al geantwoord op een vraag van jou:

http://www.goeievraag.nl/vraag/werken-intrim.53179

namelijk dat je je schulden moet afbetalen.

Je kunt geen werk krijgen, zeg je............

Ik heb een heel goed idee:

Je meld je aan als proefpersoon voor een geneesmiddelenonderzoek.
Daar zijn in Nederland verschillend bedrijven voor en in Belgie dus ook wel.

Je verdient al gauw zo'n 2000 euro.
Je bent tijdens het onderzoek onder dak.
Je kunt weinig of niets uitgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je ziet dat je een probleem hebt is stap 1, heel goed! Veel mensen met schulden ontkennen hun probleem.

Stap 2 is hulp zoeken: ga naar de gemeente en geef aan wat je probleem is. Ga niet weg zonder hulp of doorverwijzing. Laat zien dat je je probleem wilt aanpakken en oplossen: toon doorzettingsvermogen. Geef duidelijk aan dat je het zonder hulp niet kan.
Geef ook aan wat precies je probleem is: gezondheidsklachten spelen hierin ook mee (ook psychisch). Als je niet sterk genoeg in je schoenen staat om alleen hulp te vragen, moet je iemand meenemen.

Stap 3 is ervoor zorgen dat je nooit meer in de problemen komt. Vraag advies aan de hulpverleners uit stap 2. En als het eenmaal zover is: wees trots op wat je hebt bereikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hulp zoeken bij leger des heils