Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ouders hebben een uitkering, ik krijg geen studiefinancering meer. Hoeveel mag ik (bij)verdienen zodoende dat mijn ouders niet gekort worden?

Toegevoegd na 1 uur:
Als aanvulling ik ben nog student

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor uitkering hebben ze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijstandsuitkering

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jongeren tot 21 jaar worden niet meegenomen in de berekening van de kostendelersnorm.

Voor nieuwe bijstandsgerechtigden die voldoen aan de kostendelersnorm geldt de korting op de uitkering dan al direct, voor bestaande bijstandsgerechtigden is dat pas per 1 juli 2015.
Door je inkomen worden je ouders gekort op hun bijstand. Ze kregen tot nu toe elk 50% van de gehuwdennorm bijstand, dat wordt voor elk (100% +30%) : 3 is 43 1/3% van de gehuwdennorm bijstand. Voor het ontbrekende gedeelte wordt ervan uitgegaan dat jij dit bekostigt als kostendeler, voor zover je 21 jaar of ouder bent.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de 4 jaar studiefinanciering hebt gebruikt, is er ook nog recht op 3 jaar lenen. In deze 3 jaar val je nog onder de wet studiefinanciering. Je eventuele inkomen telt dan niet mee voor de kostendelersnorm.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding