mijn ex beweert dat ik zelf kleding moet kopen voor mijn kinderen terwijl zij alimentatie krijgt ?

Ik ben meer dan een jaar uit elkaar en heb twee kinderen. nu vindt mijn ex dat ik als de kinderen bij mij zijn dat ik voor de kleding moet zorgen. ik betaal maandelijks de alimentatie en volgens de wet moet zij de kleding verzorgen.

ik zie het als pesten en heb al diverse mogelijkheden geprobeerd om haar duidelijk te maken dat ik niet verantwoordelijk ben voor deze financiële uitgave. als ik toe geef om zelf de kleding te verzorgen komt ze waarschijnlijk met weer iets anders aan.

Hoe kan ik haar op een juiste manier aantonen dat ik in mij recht sta en dat ze hiermee ook de kinderen teleurstelt als ze kappotten kleding moeten dragen omdat hun moeder geen kleding meegeeft.

ik weet niet of je de alimentatie in mag houden als ik de kleding zelf aanschaft en waarschijnlijk stapt ze direct naar de rechter om mijn nalatigheid.

heeft iemand hier ervaring mee en wie kan me hierbij helpen met tips en tricks want ik raak langzaam geïrriteerd van deze discussie. ik zou graag verder willen met mijn eigen leven...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Antoni
9 jaar geleden
Kan je advocaat je hierover niet het beste adviseren? Is er niet een gerechtelijke uitspraak over de alimentatie waarin de precieze afspraken zijn vastgelegd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni bedankt voor je reactie, maar alles is vastgelegd in een ouderschap plan en een con fiancé en is door de rechtbank ook geregistreerd. Alleen ik zou graag willen weten op het moment dat ik een advocaat inschakel dat ik kans heb om dit te winnen.. Dit is gebeurt bij een scheiding bemiddelaar. In het begin stond deze achter beiden maar heel snel trok ze partij voor mijn ex omdat die steeds met de kinderen naar voren kwam. en zich beschermde met de kinderen.. Dit leiden tot een afspraak dat ik de basis spullen zou aanschaften, zoals pyjama, ondergoed, bed en dekens. eigenlijk de hele slaapkamer... ik heb hier aan voldaan. je snapt wel dat ik heel veel argwaan heb met juridische mensen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat raar, een bemiddelaar hoort neutraal te zijn. Hele vervelende situatie, zij manipuleert je nu over de ruggen van de kinderen heen: die zitten nu met het probleem. Als jij toegeeft vind je jezelf waarschijnlijk een lamme vent en daarbij ben je bang dat ze dan weer met iets anders aankomt, maar als je niet toegeeft zie je je kinderen met gaten in hun kleding rondlopen. En zij vertelt ze waarschijnlijk dat dit komt omdat papa geen kleding wil kopen.. lekker dan. Als ze oud genoeg zijn, kun je overwegen ze kleedgeld te geven. Dan betaal je misschien ook deels dubbel, maar komt het geld in elk geval terecht waar het hoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe hoort je ex kleding te kopen van de alimentatie en kinderbijslag die zijn ontvangt,maar je wilt je kinderen ook niet in kapotte kleding laten als ze bij jou zijn. Iets afdwingen zal je denk ik niet lukken en het verslechterd de situatie alleen maar. Wel zou je een aantal stukken kleding kopen kopen die ze alleen dragen als ze bij jou zijn dus dat je de kleding bij jou thuis houdt als ze weer terug naar hun moeder gaan. Het is in mijn ogen alleen maar pesterij van haar kant dus los het zo op dan heeft zij jou en de kinderen er niet mee.

Het beste antwoord

Vreselijk dat ze dit over de rug van de kinderen uitspeelt, uiteindelijk zijn zij er ook de dupe van. Wat je rechten hierin zijn, zal je uit moeten zoeken. Begin eens bij het juridisch loket informatie te vragen, dit kan telefonisch of je kunt naar het loket toe: http://www.rijksoverheid.nl/adres/j/juridisch-loket.html
Ook is het verstandig informatie te vragen over het inhouden van alimentatie bij het LBIO, grote kans dat je ex hen inschakelt als je alimentatie hiervoor inhoudt: https://www.lbio.nl/contact
Verder kun je gratis kleding via internet ophalen op de volgende sites: gratis op te halen, gratis af te halen, of marktplaats, ook kun je goedkope kleding kopen via marktplaats, de kringloopwinkel, de Action, Primark of Wibra. Zorg dat dit geen ruzie wordt, waar de kinderen last van krijgen, zorg dat zij hier buiten blijven. Wees je ex voor, of vind een oplossing die acceptabel voor je is.
Sterkte en succes!