Mag je als 16 jarige op zaterdag én zondag werken?

Ik werk bij de V&D en ik zie dat ik vaak het hele weekend word ingeroosterd tijdens de schoolperiodes. Ik ben 16 jaar oud. Ik heb het internet doorgezocht maar ik hoorde dat er een nieuwe wet was gekomen ofzoiets (niet zeker??)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Antoni
9 jaar geleden
Op deze website http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/hoeveel-mogen-jongeren-van-16-en-17-jaar-werken.html vind je meer informatie. Er staat niets vermeld over een nieuwe wet.

Antwoorden (2)

Een 15-jarige mag dat niet, een 16-jarige wel. Wel moeten er per 52 weken minstens 13 vrije zondagen zijn voor een 16-jarige. Het mogen er alleen minder zijn als dat in een collectieve regeling is afgesproken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Instemming van de werknemer is nodig voor werken op zondag. (De zondag is geen 'normale' werkdag.)
Computoon
9 jaar geleden
Jazeker, Volgens de Arbo wet mag je niet tot s 'avonds laat werken op de zaterdag en zondag mogen ze je niet weigeren om je leeftijd, vraag het even naar bij de leidinggevende, ik krijg zondags dubbel betaald ik weet niet hoe dat bij de V&D zit,