Kan ik mijn pinpas laten blokkeren, voor dat nieuwe betaal methode betalen zonder pincode in te toetsen?

ik heb net mijn nieuwe pinas binnen en zie dat op mijn pinas een methode zit, van betalen zonder pincode in te toetsen.
Ik heb hier niet eens omgevlagd, de bank heeft dat zomaar er op gezet zonder mijn toestemming.
Dit kan dan alleen bij betaalautomaten met een speciale logo, maar ik vind dit zo wie zo onveilige methode.
Als je bv je pasje verliest kan iedereen zomaar pinnen ook al zijn het kleine bedragen vind ik dit niet kunnen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet het hetzelfde zien als chippen. Alleen een nog makkelijkere versie. Mocht je je pas kwijt raken en hij wordt gebruikt door iemand anders zonder jouw toestemming dan wordt dat bedrag vergoed. Lees de voorwaarde maar eens goed door. Ik vind het ideaal.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
op Mijn ING kun je die mogelijkheid blokkeren
ik heb dat ook direct gedaan toen ik mijn pas binnenkreeg
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat contactloos betalen werkt alleen voor bedragen van maximaal € 50. Als je lagere bedragen op die manier betaalt, moet je tóch je pincode intoetsen zodra het totaal van alle betalingen de € 50 overschrijdt. Ofwel: als je vandaag € 17 betaalt, kan dat zonder pincode.
Als je volgende week opnieuw € 17 betaalt, kan dat nog steeds zonder pincode.
Als je de week daarop opnieuw € 17 betaalt, zal het apparaat je om je pincode vragen. Het totaal aan betalingen is nu namelijk € 51, en dat is hoger dan de limiet van € 50. Na het invoeren van je pincode gaat een nieuwe serie in, die opnieuw stopt zodra je over de € 50 heengaat. Kortom, een dief kan maximaal € 50 met jouw pinpas betalen zolang hij de pincode niet weet. Meestal zelfs minder. In bovenstaand voorbeeld: als jij je pas verliest nadat je voor de tweede keer € 17 hebt betaald, kan de dief nog maximaal € 16 met jouw pinpas betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"onveilige methode" Het is niet onveiliger dan cash geld. Als je je portemonnee verliest, kan iedereen daar mee betalen zonder dat je het kunt tegenhouden, blokkeren of vergoed krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben nog nergens tegen gekomen waar het kon
Cryofiel
9 jaar geleden
Vanaf morgen is het bij ons in de kantine de enige betaalmogelijkheid.
Cryofiel
9 jaar geleden
Angst, vermoed ik. Angst voor iets nieuws, iets onbekends. En een soort van intimiteit. Als je je gewone geld (papiergeld en munten) kwijtraakt, kan de dief daarmee aan de haal, maar dat zijn maar voorwerpen (bankbiljetten en munten). Weliswaar jouw eigendom, en onterecht dat de dief ze nu heeft, maar niet veel meer dan dat. Als een dief jouw pas vindt en ermee aan de haal gaat door contactloos te betalen (mogelijk verlies voor jou: ergens tussen de € 0 en de € 50), ben je niet alleen je geld kwijt, maar voert de dief handelingen uit met JOUW bezit (je pas), en dringt hij daarmee rechtstreeks binnen in JOUW privé-domein, namelijk jouw bankrekening. Je wilt geen dief IN jouw bankrekening hebben! Zo is het natuurlijk niet, maar zo voelt het wel. Dat laatste weegt behoorlijk zwaar mee.

Antwoorden (1)

In de voorwaarde staat dat je die functie kan blokkeren. Neem hiervoor contact op met de bank.