Wij rijden met onze privéauto naar wat klanten en leveranciers binnen Europa. Hoe kan deze km's of benzine declareren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Doe je dat voor een werkgever of voor je eigen bedrijf?

Antwoorden (2)

Dat hangt van je baas of opdrachtgever af. Bij de meeste bedrijven zijn daar regels voor en die moet je volgens (meestal bonnetjes bewaren, kilometerstanden bijhouden etc...). Hoe je moet declareren veschilt per bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
bonnetjes van kilometers?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tankbeurten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijvoorbeeld om aan te tonen dat je geweest bent waar je geweest bent.
Als je voor een werkgever rijdt mag deze maximaal 19 cent per kilometer onbelast vergoeden. Het staat de werkgever vrij om meer per km te geven, maar het meerdere is dan belast voor de loonheffing. Krijg je bijvoorbeeld een euro per km, dan is 19 cent onbelast en 81 cent belast. Grofweg hou je dan 19+55 cent (die 55 cent is afhankelijk van je belastingtarief) per km over.
paulus811
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
De werkgever kan het bovenmatige deel van een kilometervergoeding ook in de vrije ruimte onderbrengen.
paulus811
9 jaar geleden
Vrije ruimte? Kilometervergoeding is belast boven 19 cent, wat bedoel je?
Computoon
9 jaar geleden
De werkgever kan ook een hoger bedrag dan 0, 19/km geven zonder dat dit gevolgen heeft voor de loonheffing bij de werknemer. De vrije ruimte is een begrip uit de WKR (werkkostenregeling) die al enkele jaren bestaat en volgend jaar definitief ingaat. Niet bekend
Computoon
9 jaar geleden
?
paulus811
9 jaar geleden
Ja, werkkostenregeling ken ik, maar er is nog geen bedrijf wat ik ken dat het heeft ingevoerd. Ik zal eens in die materie duiken. Dank je.