Wat zijn de kosten voor de werkgever en voor de leasemaatschappij bij een leaseauto?

Betaal je als werkgever bv een x bedrag aan Leaseplan en wordt daar dan alles (onderhoud, verzekeringen, brandstof) van betaald.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat hangt van het leasecontract af, maar bij grote bedrijven zie je meestal dat er een bedrag per maand aan de leasemaatschappij wordt betaald waar alle kosten, behalve brandstof in zitten. Dus de kosten voor afschrijving, onderhoud, wegenbelasting, verzekering maar ook het anwb lidmaatschap. De benzine loopt meestal via een tankpas direct naar de werkgever, omdat deze kosten variabel zijn. Onderhoud is dat ook, maar leasemaatschappijen kopen dat vaak goedkoper in via landelijke organisaties. Door een totaalbedrag te betalen aan de leasemaatschappij ben je ook af van alle administratieve rompslomp.
paulus811
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De benzine pas is ook vaak van de lease maatschappij en die betaal je ook op factuur basis en bij de start een voorschot bedrag voor de benzine.
paulus811
9 jaar geleden
lees het begin van mijn antwoord. Ik werk bij een groot accountantskantoor en wij betalen de benzine zelf via een maandelijkse elektronische factuur van Shell. Buitenlandse benzine wordt niet vergoed, maar wel fiscaalvriendelijk verrekend in het salarissysteem. De korting van Shell steken we uiteraard in eigen zak.
ronron1212
9 jaar geleden
Dat kan maar veel bedrijven daarbij gaat het via de lease maatschappij. Of je nu waar of niet waar werkt maakt me niet uit.
paulus811
9 jaar geleden
waar of niet waar werkt? Huh?