welke soorten boetes zijn niet saneerbaar?

Wij zitten in het traject van de schuldhulpverlening. Nu kregen wij te horen dat er een aantal CJIB boetes niet saneerbaar zijn... Echter kan ik nergens vinden welke boetes er niet saneerbaar zijn. Wel heb ik inmiddels een overzicht opgevraagd bij het CJIB om te kijken of deze er tussen zitten.

Wie weet de richtlijnen voor deze afspraken?

Bedankt voor de antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ik heb boetes bij het CJIB. Gaan die gewoon mee in de schuldsanering?

In principe worden alle boetes en strafrechtelijke veroordelingen (deze laatste wanneer ze niet hebben plaatsgevonden binnen de periode van vijf jaar voorafgaand aan het verzoek) meegenomen in de Wsnp. Echter, de strafrechtelijke veroordelingen vallen niet onder de werking van de schone lei. Dat betekent dat u, als u na afloop van de Wsnp de schone lei krijgt, de restantschuld hiervan alsnog aan het CJIB moet betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens wikipedia zijn de schulden die ter goede trouw zijn gemaakt saneerbaar, CJIB boetes us lastig omdat je ze meestal krijgt voor iets verwijtbaars (dus bewuste overtreding meestal, waardoor het mogelijk geen goeder trouw is).

Toegevoegd na 31 seconden:
Typo: is ipv us