heb een aanmaning gehad dat ik nog 33,90 moest betalen, en 40 euro admin kosten.

Heb nooit een brief gehad met daarin dat er er nog een bedrag open staat. Ze sturen meteen een aanmanings brief met 33,90 en die 40 euro administratie kosten. mijn vraag is mag dat wel zo veel administratie kosten rekenen voor een brief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Nee, maak meteen bezwaar en schakel je rechtsbijstand in.

Als je iets gekocht hebt, en ontvangen weet je dat er betaald moet worden. Dat is ook een verplichting vanuit jouw positie.

Het is een beetje afhankelijk van het totaalplaatje.

Maar 40 euro er patsboembovenop is aanvechtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak bezwaar tegen de administratiekosten dat je ze onredelijk hoog vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel goederen of diensten gehad voor een bedrag van 33,90? Als dit het wel geval is en er is een maand verstreken, kan men dit doen, maar dit is wel onbeschoft. Ik heb iets dergelijks meegemaakt, en de rekening betaald zonder de administratiekosten,en er verder niets meer van gehoord. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze mogen doen wat ze willen. 40 Euro is nog redelijk, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. dat KAN niet
radar heeft hier een programma over gemaakt.
Er mag maar zoveel procent (bv. 15 %) van het openstaande bedrag worden berekend voor incasso, etc.
Misschien wil je dat erbij zoeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind dit wel erg hoog.
Heb hier echter geen ervaring mee.
Misschien kun je iets met deze link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen rekening hebt gekregen betaal je de kosten en schrijf je een goed beargumenteerde brief waarom je de administratie kosten niet betaald (immers geen eerdere rekening ontvangen EN de kosten zijn absurd hoog). Meestal is het dan afgelopen, sommige bedrijven blijven moeilijk doen en dan moet je de rechtsbijstand inschakelen.