Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik nog langs bij UWV, of kan alles online?

Binnenkort loopt mijn contract af en ik krijg geen nieuwe, dus wil een ww-uitkering aanvragen. Nu zag ik dat ik me online kan inschrijven bij het uwv en een uitkering kan aanvragen (via DigiD). Maar is het dan nog ergens noodzakelijk voor dat ik bij ze langs ga, of is dit alles wat ik moet doen? Iedereen die ik het vraag zegt dat ik er gewoon heen moet, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom..
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
779
ItisILeClerc
9 jaar geleden
nee, je hoeft er helemaal niet heen, alles kan on line

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De inschrijving als werkzoekende en het aanvragen van de Werkeloosheids Wet-uitkering kun je online doen. Je hoeft hiervoor niet naar het UWV. Je krijgt een online werkmap waarin je berichten ontvangt van het UWV, maar ook berichten aan je werkcoach kunt sturen. Tevens kun je hier je sollicitaties opgeven, je vakantie doorgeven en informatie opzoeken.
Wel moet je er rekening mee houden dat je, zodra je een tijdje ingeschreven bent, een uitnodiging krijgt voor een gesprek met je werkcoach. Je bent verplicht om in te gaan op de uitnodiging. Het gesprek vindt meestal plaats op het kantoor van UWV zelf.

Succes met werk vinden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is normaal dat je in eerste instantie iets "persoonlijk" aanvraagt en daarna zaken telefonisch/online afhandelt. Echter vraag dit niet aan ons, maar aan de UWV medewerker die je te spreken krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Jodokus kijk even op de site van de uwv dan zie je dat je een maand voor je werkloos word je moet aanmelden via internet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding