Moet ik nog langs bij UWV, of kan alles online?

Binnenkort loopt mijn contract af en ik krijg geen nieuwe, dus wil een ww-uitkering aanvragen. Nu zag ik dat ik me online kan inschrijven bij het uwv en een uitkering kan aanvragen (via DigiD). Maar is het dan nog ergens noodzakelijk voor dat ik bij ze langs ga, of is dit alles wat ik moet doen? Iedereen die ik het vraag zegt dat ik er gewoon heen moet, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom..
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
nee, je hoeft er helemaal niet heen, alles kan on line

Het beste antwoord

De inschrijving als werkzoekende en het aanvragen van de Werkeloosheids Wet-uitkering kun je online doen. Je hoeft hiervoor niet naar het UWV. Je krijgt een online werkmap waarin je berichten ontvangt van het UWV, maar ook berichten aan je werkcoach kunt sturen. Tevens kun je hier je sollicitaties opgeven, je vakantie doorgeven en informatie opzoeken.
Wel moet je er rekening mee houden dat je, zodra je een tijdje ingeschreven bent, een uitnodiging krijgt voor een gesprek met je werkcoach. Je bent verplicht om in te gaan op de uitnodiging. Het gesprek vindt meestal plaats op het kantoor van UWV zelf.

Succes met werk vinden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is normaal dat je in eerste instantie iets "persoonlijk" aanvraagt en daarna zaken telefonisch/online afhandelt. Echter vraag dit niet aan ons, maar aan de UWV medewerker die je te spreken krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Jodokus kijk even op de site van de uwv dan zie je dat je een maand voor je werkloos word je moet aanmelden via internet.