Ik heb heb een 100% WIA uitkering nu ga ik 32 uur p.m. werken en verdien met die 32 uur ongeveer eenvijfde deel van mijn inkomen mee.

Door welke van de twee kan ik het beste mijn loonheffingkorting laten inhouden. Mijn inkomen bestaat dan uit ongeveer viervijfde deel via WIA uitkering en eenvijfde werkgever

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je vraag is wat ambivalent. Zeg je nu dat 20% van je inkomen uit die 32 uur werk komt en 80% uit de WIA?
Hoe dan ook: je kunt de loonheffingskorting het beste van het hoogste inkomen laten afhalen. Uiteindelijk zal het bij de aangifte voor de inkomstenbelasting wel weer op hetzelfde uitkomen (immers de loonbelasting werkt als een voorschot op de inkomstenbelasting), maar door het hoogste inkomen een heffingskorting te geven, wordt ten eerste dat voorschot zo reeel mogelijk en ten tweede, zou je geen aangifte voor de inkomstenbelasting hoeven te doen, kom je waarschijnlijk iets voordeliger uit, omdat je korting krijgt op de hoogste belastingschijf waar je in valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste graa,

Ik begrijp dat je graag wilt weten op welk inkomen je de loonheffingskorting kunt laten toepassen. Deze korting kan het beste worden toegepast op het hoogste inkomen.

Je geeft aan dat de WIA-uitkering hoger is dan het inkomen dat je van je werkgever ontvangt. In dat geval kan de loonheffingskorting worden toegepast op de WIA-uitkering. Je kunt dit laten aanpassen door een wijzigingsformulier te sturen naar het UWV.

Actuele informatie vind je hier: http://tinyurl.com/33pwx7l.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team