Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoon wordt 18 in oktober en zit dan in havo 5, zorgtoeslag en tegemoetkoming scholieren en digid, wanneer moet ik dit voor hem aanvragen?

Op de site van DUO staat dat de tegemoetkoming voor het eind van het schooljaar (31-7-2014) aangevraagd moet worden. De tegemoetkoming zal echter pas per 1-1-2015 ingaan als ik het goed begrijp omdat hij in oktober pas 18 wordt. Wanneer moeten we de tegemoetkoming aanvragen? Ook de zorgtoeslag kan alleen met een digid aangevraagd worden las ik, moet ik dan wachten tot hij echt 18 is. Ik wil liever alles van te voren goed geregeld hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U vraagt niets aan. Dat doet uw zoon. U kunt uw zoon natuurlijk wel wat wegwijs maken als hij onbekend is met deze aanvragen. Zorgtoeslag vraag u aan bij de Belastingdienst.Dat kan nu al evenals Digid. Liever de zorgtoeslag niet aanvragen bij zorgtoeslag.nl, want deze dienst rekent geld voor de aanvraag, terwijl de aanvraag bij de Belastingdienst wel net zo simpel is en niets kost.

De tegemoetkoming scholieren moet voor het eind van het schooljaar waarin uw zoon 18 jaar wordt, worden aangevraagd. Dat is dus vóór medio 2015. Ook deze aanvraag kan binnenkort plaatsvinden.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding