Ik heb een (pensioen) beleggingsverzekering bij Generali lopen. Hoe kan ik dit stop zetten en mijn opgebouwde saldo opvragen?

Wat zijn hiervoor de procedures en hoelang duurt het gemiddeld voordat ik mijn opgebouwde saldo kan opeisen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ik denk je hier geholpen wordt met je vraag.
de sociale verzekeringsbank,ik heb daar pas ook alles uit laten zoeken wat mijn pensioen is en wordt.Kreeg keurig een geheel overzicht wat mijn opgebouwde pensioen was een ook een formulier toegestuurd om het af te kopen..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe gaat het in zijn werking (afkopen), is dat gerelateerd aan je bepaald percentage van je opgebouwde (pensioen) beleggingsverzekering?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in het verleden meerdere baantjes gehad en daar ook pensioen betaald.Toen kreeg ik eens een brief thuis van de svb(die zonder het aangevraagt te hebben dit formulier naar mij stuurde)en daar stond in dat hun alles voor je uit wilde zoeken.Dus ik heb via de E-mail van dat bedrijf een formulier aangevraagt en ik kreeg dat opgestuurd.Op dat formulier heb ik al de bedrijven waar ik gewerkt hebt ingevuld en kopieen gemaakt van de pensioensopbouw(en)
Terug gestuurd naar de svb en enige weken later kreeg ik keurig een overzicht thuis waar ik recht op had...
Er zaten formulieren bij van sommige bedrijven waar ik gewerkt had met de mogelijkheid om de bedragen af te kopen....Ik heb het wel over kleine bedragen hoor,en ik heb dat gedaan...kreeg het ook betaald zonder gedoe...ik weet natuurlijk niet jou situaties,maar ik weet zeker dat de svb je wel kunt helpen...dit bedrijf is er in gespecialiseerd en weten er meer over te vertellen dan jij en ik..bij wijze van spreken...
Dus bekijk hun web-site eens en stuur ze een mailtje....dan hoor je vanzelf wel wat het beste is in jou geval...

Andere antwoorden (1)

Dat zul je op je polis moeten lezen. Daar staat alles op wat je moet doen. Dit kan bij iedere verzekeringsmaatschappij anders zijn.
Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat je nooit het volledig ingelegde geld terugkrijgt. Hoeveel je terug zou moeten krijgen bij voortijdig afbreken, hoort ook in je polis te staan.
Ik zou zeggen, lees de boel lekker door en succes ermee.\

Oh ja, misschien dat je zo weinig terug krijgt, dat je er beter een keertje extra over na moet denken, of je de polis wilt stopzetten.