Waarom betaal ik nog steeds voorschotbedrag na opzegging bij stroom leverancier ?
Ik heb mijn stroom contract opgezegt bij oxxio voor een overstap naar energiedirect.
Per 2 juni is de lijn overgezet, maar ik moet nog steeds voor de hele maand juni een voorschotbedrag aan oxxio betalen.
Ik snap wel WAAROM oxxio dat vraagt en dat het resterende geld terug gestuurd woordt, maar tot nu heb ik ook een energie levering verwacht/gekregen. Maar nu zal ik mijn geld aan een bedrijf moet lenen voor NIKS ? Ik ben toch geen bank!
Per klantenservice woordt mij verteld dat er wel een wet is (die heb nergens gevonden heelas) en als ik niet betaal ik aanmaningen en incasso kan verwachten.
Maar hoe kunnen ze geld vragen/incasseren voor een niet existeren stroom levering ? Bestaat er een ECHTE wet over zo een geval ? Want ik ga dat niet betalen, ze zullen mij een eindafrekening zenden en ik betaal gewoon voor de echte geleverde stroom en meer niet.
Heeft daar iemand ervaring ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.