Kan ik schadevergoeding krijgen van e karting?

Mijn dochter heeft afgelopen zondag een zwaar ongeval gehad in e karting. Haar helm was veel te groot en door niemand van de instructeurs gecontroleerd. Ze zat ook in een karting die niet gelimiteerd was in snelheid en is pas 11. Nu
Is bij de crash haar helm afgevlogen en is ze met haar hoofd op het stuur terecht gekomen. Ook heeft ze verschillende breuken over het ganse lichaam. Ze heeft hierdoor enkele dagen op intensieve zorgen gelegen en er staat haar nog een lange revalidatie te wachten.

een jaar geleden
1.5K
AlphaLimaSierra
een jaar geleden
advies is om uw rechtsbijstandverzekering in te schakelen of anders een letselschadeadvocaat te contacten.
Vortexxx
een jaar geleden
Leeftijd is niet zo belangrijk, de lengte van uw dochter des te meer, wat mij opvalt is dat de kart kennelijk op ongelimiteerd is gezet, ik ken dit verschijnsel van team-uitjes waar ik werk die vaak in karten eindigen en waarbij het kartbedrijf op ons verzoek dan even een schakelaar omhaalt waardoor de karts ineens best hard kunnen rijden. Dit soort acties vallen natuurlijk niet onder de algemene voorwaarden van het kartbedrijf waar je als klant mee akkoord gaat als je voor een heat betaald hebt. Ik zou inderdaad zoals hierboven gesuggereerd wordt een letselschade-advocaat in de arm nemen en zwaar drukken op het feit waarom die kart zo hard kon rijden. Die helm had gewoon vast moeten zitten, dat is je eigen verantwoordelijkheid of die van de ouders/voogd of wie dan ook de supervisie had over uw dochter, sterkte met het herstel en revalidatie van uw kind.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk om schadevergoeding te krijgen als je letsel oploopt tijdens een kartingbaan. Je moet een aansprakelijkheidsclaim indienen bij de eigenaar van de kartbaan. De eigenaar is verplicht om een verzekering te hebben die dekking biedt voor letsel dat is opgelopen op de kartbaan.
9 maanden geleden