Heeft het CBR een winstoogmerk?

Zo ja, is dat dan geen extra motivatie om leerlingen om het minste geringste terug te laten komen bij het praktijkexamen om weer ong. €200 neer te leggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Het CBR is een ZBO (Zelfstandig Bestuursorgaan) met een privaatrechtelijke rechtspersoonlijkheid.

Een stichting mag wel winst maken, er zijn alleen wat voorwaarden aan verbonden.

"Een stichting is een organisatie om een bepaald doel te verwezenlijken. Een stichting mag winst maken, maar de uitkering hiervan moet een ideële of sociale strekking hebben."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar lijkt het wel op, maar het CBR heeft geen winstoogmerk...

Als je dat zou doorredeneren heeft de politie ook winstoogmerk met de verkeersboetes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent gezakt neem ik aan? Nee, die heeft het CBR niet.
En over het algemeen geldt dat een examinator meer kijkt naar het geheel (rijdt deze persoon veilig, beheerst hij/zij het voertuig, voel ik me veilig bij deze persoon in de auto en kan ik hem/haar met een gerust gevoel de weg opsturen) dan of je dat bochtje achteruit perfect hebt gedaan. En tja het is duur, maar veiligheid in het verkeer is ook vreselijk belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het CBR is wel degelijk op geld uit.
De mooie salarissen van examinatoren...
Plus nog dat je zakt op een onderdeel waarvan je weet dat iedereen die fout wel eens maakt, zoals richting aangeven, 100 km/h rijden op een snelweg waar je 120 km/h mag.
Je rijdt toch dan niet verkeerd.
Zolang je maar de minimale snelheid rijdt die je moet rijden.
Maar nee, daar zak je dan op.
Overigens is het zo dat de mannelijke rijexaminatoren vaak vrouwen sneller laten slagen dan mannen.
Ik hoef niet uit te leggen waarom denk ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik niet hoor. Zit pas op les 5 ;-) Maar ik hoorde het van anderen (die wel gezakt waren, inderdaad).
Daardoor is ook de Tussentijdse Toets(TTT) ingevoerd. Gewoon geldklopperij is dat. Toen de inkomsten wat terugliepen, bedachten ze maar de TTT waar je zo'n 160euro voor betaald.