Bij overboeken verdwijnt de naam, is de rekening nu opgeheven?
Ik heb een rekening bij de ING en wilde zojuist een rekening betalen bij een voor mij bekend bedrijf die ook een ING-rekening heeft. Ik toetste via mijn adresboek de eerste twee letters in en heb toen (stom!) niet goed opgelet en vulde meteen mijn tan-code in. Op het moment dat ik op oke drukte zag ik dat ik het bedrag niet naar het bedrijf overmaakte voor wie ik het bedoelde maar naar een reisorganisatie waar ik 10 jaar geleden iets heb geboekt en blijkbaar nog steeds in mijn adresboek staat.
Ik baalde natuurlijk enorm en weet dat ik dan zelf moet proberen dit geld terug te krijgen. Het vreemde was nu dat bij de af- en bijschrijvingen het rekeningnummer van de reisorganisatie wel stond maar de naam van het bedrijf is verdwenen. Als ik google lees ik dat de betreffende reisorganisatie ook niet meer die rekening gebruikt.
De ING meldde mij dat zij contact zouden opnemen met de rekeninghouder met het verzoek het terug te storten en als zij niet reageren dat ik dan over drie weken de gegevens krijg om het zelf te proberen.
Ik vraag me alleen af, omdat ik van ING naar ING overmaak en ik dan eigenlijk altijd een naam te zien krijg, of het nu een gesloten account is of dat er nu een ander aan die rekening is gekoppeld.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.