Mag je als opticien een tatoeage?

Binnenkort begin ik aan de opleiding om opticien te worden. Nou wil ik binnenkort een tatoeage laten zetten (het liefst op mijn pols), maar ik vroeg me af of je als opticien wel zichtbare tatoeages mag hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe het bij andere optiekzaken zit, maar op mijn werk mogen we geen zichtbare tatoeages hebben. Als je tatoeages hebt moet je ze bedekken.Ook mogen we 1 gaatje per oor en verder geen piercings hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf meerdere gaatjes per oor :) Ik doe 1 setje oorbellen in op het werk en doe meer in prive. Hier kunnen ze natuurlijk niets over opmerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prive is prive. Ik zorg dat ik op het werk er representatief uitzie volgens hun regels. En prive doe ik wat ik wil.

Andere antwoorden (3)

Mogen wel, al is niet iedere opticien ervan gediend. Als je dus bij een optiek aan het werk wil, heb je kans dat je om de tatoeage wordt afgewezen, of hem altijd moet camoufleren. Wacht hier dus beter mee, totdat je werk hebt en je het aan je werkgever kunt vragen, of zet hem op een plek die niet in het oog valt. Overigens worden tatoeages steeds meer geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij mag het volgens de richtlijnen wel maar persoonlijk lijkt me dat erg opticen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde oordinair
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt van je baas af, en die zal het er weer vanaf laten hangen wat voor tatoeage het is. Maar in principe kan het gewoon. Ik zelf heb een sierlijke krul op mijn been en niemand heeft er ooit moeilijk over gedaan (ook niet bij korte broeken/rokken)
Een blote vrouw (zo'n zeeman tatoeage) is wel wat anders natuurlijk..

Maar in principe mag iedereen een tatoeage, dus ook een opticien.