Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn bijstandsuitkering blijkt hoger te zijn dan mijn UWV uitkering, mag dit?

Hallo,

Sinds kort ontvang ik bijstandsuitkering. Hiervoor heb ik 2 jaar lang UWV uitkering gehad. Tevens ontvang ik maandelijks huur- en zorgtoeslag.
Nu kom ik erachter dat mijn UWV uitkering 80 euro per maand lager was dan de bijstandsuitkering die ik nu krijg. Kan dit wel? Tenminste, heb ik dan nog met terugwerkende kracht recht op die 80 euro per maand?

Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
934

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het inkomen onder de bijstandsnorm zakt ontstaat er recht op een aanvullende bijstandsuitkering. Uw WAO-inkomen was onder de bijstandsnorm. U had waarschijnljik recht op een toeslag of aanvullende bijstand.


De bijstand kent echter geen terugwerkende kracht bij een aanvraag voor een (aanvullende) WWB uitkering. U heeft recht op bijstand vanaf de dag dat u zich meldt bij de gemeente of het UWV en daar bijstand aanvraagt. Het is uw eigen verantwoordlijkheid dat u zich op tijd meldt en bijstand aanvraagt.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste fisbel, Héél erg bedankt voor je snelle reactie met de uitleg!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding